• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 21.09.06, 12:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aare Kilp: transport on suure arenguhüppe ees

"See sektor on väga igav, sest siin lahendame neid probleeme, mida teised sektorid lahendasid 10 aastat tagasi. Transport on selgelt maha jäänud," ütles Go Groupi juhatuse esimees Aare Kilp Äriplaani konverentsil.
"Inimesed tahavad, et sõiduaeg oleks lühike, et sõiduplaan oleks sobiv, sõit mugav ja nende aeg väärtuslik, et liikumise ajal oleks võimalik aega kasulikult veeta," ütles Kilp. Kui Tallinna Tartu vahel saaks liikuda 1,5 tunniga, siis oleks nõudlus suur, kui neli tundi, siis nõudlust peaaegu polegi.
Eesti ühistransport on väga kaugel Euroopa keskmisest tasemest, kiire arenguhüpe seisab Kilbi sõnul ees. "Bussiettevõtted ei ole teenuse osutajad vaid remondiettevõtted. Iga kolme bussi kohta viis bussijuhti ja üks lukksepp," rääkis Kilp. "Loodame, et kümne aastaga saame bussipargid uuendatud ja remondibaasid kaovad."
Ühistransporti kasutas 2005. aastal 209,6 miljonit sõitjat (7% vähem kui 2004). Iga aasta peaks igast bussist ühe istme välja viskama.
"Eesti-sisestel rongiliinidel kasvab reisijate arv pidevalt, nii imelik kui see ka ei ole," ütles Kilp. Seitsme kuuga on Edelaraudtee teenuseid kasutanud 1,08 miljonit sõitjat - kasv 90 000 inimest võrreldes 2004. aasta sama perioodiga. Ka rahvusvaheline rongiliiklus on kasvanud umbes 20% ja kasvab veelgi. 2007. aasta esimesel poolel taastub rongiühendus Peterburi ja Tallinna vahel. Tallinn-Riia liini taasavamise vastu on huvi üles näidatud, ent raudtee ei võimalda piisavat liikluskiirust.
"Tuleb muutus, et auto ei ole ainuke liikumismeetod ja inimesed taasavastavad uusi liikumisviise. Juhtub nagu Balti jaamaga, mis peale korda tegemist on palju ilusam koht, kuhu minna," lisas Kilp lõpetuseks.

Seotud lood

Uudised
  • 21.09.06, 14:47
Transporditöötajad tänavad homme reisijaid ja nõuavad valitsuselt lisaraha
22. septembril, autovabal päeval, tänavad transporditöötajad oma reisijaid Tallinnas, Tartus ja Pärnus. Reisijatele pakutakse limonaadi ja kommi hommikul alates kella kaheksast kuni poole kümneni, teatas Transpordi Ametiühing.
Uudised
  • 19.09.06, 18:01
Mis juhtub 2007 Eesti majanduses?
Kõik aripaev.ee edastatud uudised 20. ja 21. septembril toimunud konverentsist Äriplaan 2007.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele