Koolitusturunduse all mõistetakse seda, kui ettevõte korraldab potentsiaalsetele või olemasolevatele klientidele koolituse, kus jagab oma valdkonna kohta teavet, mida osalejad töös vajavad.
Ekspertteavet jagatakse väljapoole eelkõige lootuses, et koolitusel osalejatega tekib hilisem koostöö koolitusel puudutatud valdkonnas. Koolitusturunduse sõbralik konks peitubki selles, et kui kliendi teadlikkust valdkonnast suurendada, teab ta hakata koolituse korraldanud firma teenust tahtma.
Näiteks kui lillede müügiga tegelev ettevõte tahab sekretäridele koolitusega endast teada anda, tuleks eeskätt mõelda, missugune on info ja õpetus, mida see sihtrühm igatseb. See võib olla näiteks kontori kujundamine lilleseadetega, teave toalilledest või elementaarsed lilleseadetõed.
Sekretäridele võib pakkuda ka näiteks ajajuhtimise, hääle ja selge eneseväljenduse koolitust, klienditeenindust või muud taolist, mis koolituse korraldaja tegevusvaldkonnaga seotud. Kui aga koolituse sihtgrupiks on personalijuhid, vajavad nad ilmselt teavet värbamisest, intervjueerimisest, inimeste juhtimisest. Võib-olla psühholoogiast ja miks mitte ka enesekehtestamisest.
Pärast sobiva koolitusteema valimist tuleb leida koht ja esinejad. Esinejad peaksid teemade kõrval olema magnetid, kelle pärast koolitusele tullakse. Edasi on vaja paika panna päevakava ja paluda esinejail ette valmistada sihtgrupile sobiv võimalikult praktiline ning inforikas loeng.
Kui enda tooteinfo suudetakse koolitusväärtuslikuks vormida, võib sedagi pakkuda kas ettekandena või panna infolehed mapi vahele. Lisaks saab pastakate, infomappide ning kogu kujundusega teada anda, kes on koolituse korraldaja. Välja võib loosida teemakohaseid auhindu, viia läbi küsitlusi ja katsetada oma toodete teenuste tundmist.
Koolituse tagaside tasuks korraldajafirmal enda peale võtta. Siis säilib suhtlusliin potentsiaalsete klientidega.
Kõik eeltoodu peab aga jääma hea maitse piiridesse, mitte olema liialt domineeriv või läbinähtavalt reklaamimaiguline. Klientide tänulikkus vallandub alles siis, kui nad saavad koolituselt tegeliku lisaväärtuse oma töö paremaks korraldamiseks.
Sidudes positiivse emotsiooni korraldava firmaga, on tõenäosus, et tooteid edaspidi sealt tellitakse, kordades suurem kui reklaami lehest lugedes.
Iga ebaõnnestumine seostub korraldava firmaga ja laieneb suhtumises tema toodetesse. Seetõttu on laitmatu organiseerimine kõige olulisem.
Põhilised kulutused lähevad ruumidele, tehnikale, kohvipausidele, materjalide tootmisele. Kui tahta tähelepanu äratada juba kutse saatmisega, võib ka teabekorraldus olla kulukas.
Kui ei ole teada täpne osalejate arv, on raske leida ka sobivat saali. Läbikukkumine on teha koolitus suures saalis nii vähestele osavõtjatele kui ka väikest ruumi üle rahvastada. Tulemisprotsent on väiksem, kui koolitus on tasuta ja see saadakse justkui boonusena. Lahenduseks on varajane ja registreerimist nõudev teabekorraldus, põnevad kutsed või ees ootav üllatus. Muidugi peab ka koolitus ise olema atraktiivne. Kogemused ütlevad, et välja saadetud kutsetest saab vastuse umbes 30% ja vastanuist pool osaleb reaalselt.
Koolituspäev ei tohiks olla pikk ja parim on see planeerida nädala keskele enne- või pärastlõunasele ajale. See lihtsustab osalejail töökohustuste ümber planeerimist. Toimumiskoht olgu hea ligipääsu ning parkimiskohtadega.
Koolitusturundusüritusel võiks olla oma toimkond, kus on ülesanded jagatud. Kes tegeleb teabekorraldusega, kes sisuga, kes registreerib osalejad, organiseerib materjalid ja suhtleb esinejatega. Ka kohapeale peaks jaguma piisavalt personali.
Kui idee küps ja tahe koolitust sihtgrupile oma teenuste kontekstis pakkuda, ei pea seda tingimata veel ise läbi viima. Kampa võib lüüa mõne konverentsikorraldaja, koolitaja või üritusturundajaga. Kogemuse mõttes on isetegemine hea ja hoiab ka kulusid kokku. Kui aga koostööpartnergi on enda reklaamimisest huvitatud, võib see hoopis aidata kulusid optimeerida.
Autor: Tiina Saar
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.