Sel aastal toimub Eestis palju uusi messe. Osalemistasu ja külastajate arv oluliselt ei kasva.
Eesti Expo partner Risto Meigas on 2007. aasta suhtes positiivselt meelestatud. "Eesti messiturg liigub positiivses suunas." Seetõttu on Eesti Expo messikalendrisse sel aastal lisandunud palju uusi üritusi. Septembris toimub põllumajandusmess, mais tööturumess ning sügisel mööbliüritus ja logistikamess.
Sel aastal pöörab Eesti Expo rohkem tähelepanu ka teistele Eesti linnadele peale Tallinna. "Veebruaris toimub Narvas koduteemaline mess Oma Kodu, aasta lõpus plaanime seda korraldada teisteski linnades, näiteks Viljandis."
Uute üritustena toimuvad Pärnus Pärnu Autoshow 2007 ja Pärnu Aed 2007. Uued messid on seotud kinnisvaraturu kasvuga. "Eks uued kodud vajavad sisustamist," nendib Meigas.
Varem korraldatud messid suurenevad sel aastal veelgi, nt Pärnu Kodu ja Pärnu Ehitus. Külastajate arvu kasvu Meigas ei prognoosi. "Suuremad üritused on juba kindla sihtgrupiga." Ka osalustasu ei muutu sel aastal oluliselt. "Kindlasti ei tõuse hinnad üle 5 protsendi," lisab Meigas.
Ka Eesti Näituste arengudirektor Siimu Loogma sõnul on messiturg stabiliseerunud ja suuri muudatusi ei prognoosi. "Paljud messid on toimunud juba 15-16 korda, st tegemist on stabiilsete ja jätkusuutlike üritustega." Loogma ei prognoosi ka messikülastajate arvu kasvu. "Potentsiaal väga suur ei ole."
Samamoodi ei muutu kuigi palju messide osalemistasud. "Näiteks Motorexil osalemise tasu on eelmise aasta tasemel, ent ehitusmessi hinnad on tõusnud," täiendab Loogma.
Mõni mess on käesoleval aastal muutnud nime, nt eelmisel aastal toimunud Kodu on sel aastal nime all Interjöör ning Aed 2006 toimub nimetuse all Aiandus & Haljastus. "Eesmärk on laiendada sihtrühma, Interjööri alla mahub ka kontorite ja büroode disain ning Aianduse & Haljastuse alla maastikuarhitektuur," selgitab Loogma.
Toidumessi korraldava Profexpo juhatuse esimees Tiit Sarv peab sel aastal toimuva 12. toidumessi suurimaks muudatuseks rahvusvaheliste osalejate lisandumist.
Sarve hinnangul suureneb nii külastajate kui ka eksponentide arv. "Samuti võib osalemistasu veidi suureneda," lisab Sarv. Minimaalne kulutus toidumessil osalemiseks on umbes 13 000 krooni.
Orangetime Expo juhatuse esimehe Hardi Kinnase hinnangul ootavad tänavu ees huvitavad muutused messiturul. "2007. aasta toob messi kliendile lähemale, mess on aina enam turunduskanal." Nii alustas Orangetime juba eelmisel aastal ürituste korraldamist Viru keskuses. Kinnase hinnangul jäävad osalemishinnad samale tasemele, küll peavad messikorraldajad pingutama ja rohkem teenuseid pakkuma. Eelmisel aastal oli kõige rohkem osalejaid messidel Eesti Ehitab ja Motorex.
Seotud lood
Inseneri- ja arhitektuuribüroo Amhold ASi ja Euroopa juhtiva ventilatsiooniettevõtte Lindab ASi pikaajalise koostöö tulemusena valmis hiljuti Jõelähtme valda Iru külla tühjale jäätmaale Trumpfi fiiberlasertehnoloogia võimekusega tootmiskompleks.