Möödunud neljapäeval langes bensiini 95 hulgihind Rotterdami sadamas 537 dollarini tonn, mis kroonidesse ümberarvutatuna teeb 4,84 krooni liiter. Viimati oli hind sama madal novembri algul, ning toona reageerisid ka Eesti kütusemüüjad. Eelmise töönädala lõpul ei lubanud ükski müüja konkreetset liikumist.
"Täna kindlasti ei muutu, võib-olla algaval nädalal ja seda kindlasti alles siis, kui maailmahind veelgi langeb," sõnas Alexela Oili müügidirektor Marek Miller reedel. "Meie hind kiiretele kütuse tõusudele-langustele reageerida ei jõua. Kindlasti mõjutab, kuidas käituvad teised kütusemüüjad," lisas ta.
Statoil Eesti kontseptsioonijuht Kai Realo ütles, et hinnakujundus lähtub toodete sisseostuhindadest. "Millal ja kuidas täna Rotterdami sadamas kehtinud hind mõjutab olukorda Eesti turul, on võimatu kommenteerida," märkis ta.
Nestes maksis 95 bensiin reedel 12.50. Ka Olerexi kiirjaamades on väävlivaba talvine bensiin 95 püsinud 12,50 krooni tasemel alates lõppenud aasta 6. detsembrist.
Neste Eesti peadirektor Indrek Kaju tõdes, et kui Rotterdami kütusehinnad jäävad püsima, on oodata bensiini ja diislikütuse hindade langust ka Eesti tanklates. "Millal see juhtub, ei tahaks ennustada," lisas ta.
Olerexi turundusjuht Antti Moppel tõdes, et möödunud nädala neljapäevane ja reedene kuni 8,5protsendine hulgihinna langus oli märkimist väärt.
"Peapõhjusteks on sooja talve tõttu oluliselt vähenenud nõudlus kütteõli järele ja USA kütuseladude oodatust suuremad varud," hindas Moppel. "Koos naftaga on langenud ka naftaproduktide hinnad maailmaturul, mis omakorda mõjutab Eesti jaemüüjate sisseostuhindu," lisas ta.
Moppeli sõnul sõltub hinnalangus tanklates sellest, kuidas mõjutab maailmaturu hinnalangus tarnelepingute alusel kujunevat sisseostuhinda, samuti konkurentsist kütuse jaemüügiturul.
Autoettevõtete liidu sõitjateveo spetsialist Ivo Volt nentis, et isegi paarikümmend senti odavam diislikütus on transpordifirmale ülioluline.
"Kütuse hind moodustab suurtes transpordiettevõtetes laias laastus kolmandiku kuludest," rääkis Volt. "Lootust on, et kui maailmaturul on diislikütuse hind pidevalt mõnevõrra madalam, siis võiks olla see ka Eesti kütusefirmade hinnakujunduse asi," lisas ta.
Volt tõdes, et kahjuks sõltub Eesti kütuse hind siinsete müüjate omavahelistest kokkulepetest.
Autor: Airi Ilisson
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.