• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,04%5 982,83
  • DOW 30−0,03%43 946,59
  • Nasdaq −0,06%19 220,01
  • FTSE 1000,47%8 068,06
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,82
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,04%5 982,83
  • DOW 30−0,03%43 946,59
  • Nasdaq −0,06%19 220,01
  • FTSE 1000,47%8 068,06
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,82
  • 15.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik hakkab ehitama jäälõhkujat

Täna-homme kuulutab veeteede amet välja avatud hanke mitmeotstarbelise jäämurdja projekteerija leidmiseks. Projekteerija väljavalimise järel kuulutab riik järgmise sammuna välja avatud riigihanke laevaehitaja leidmiseks.
Veeteede ameti peadirektori Andrus Maide sõnul kuluvad mullused lisaeelarvest eraldatud 20 ja tänavused 50 miljonit krooni projekteerimisele ja ehitushanke ettevalmistamisele.
"Töötame praegu selle nimel, et hilissügisel oleks ehitusleping olemas," rääkis Maide.
"Väga palju sõltub ehitajast," lisas ta. "Uuringud näitavad, et praegusel ajal on laevaehitustehastel väga palju tellimusi. Loodame 2009. aasta lõpuks esimese jäämurdja valmis saada. Nii ehitushinnast kui ka ehituse lõpptähtajast saab konkreetselt rääkida seejärel, kui laevaehitajad on oma pakkumised teinud ja parim pakkuja on välja valitud."
Enne riigihangete registris avaldamist ei saa veeteede amet avalikustada tellitava laeva tehnilisi üksikasju. Uue laevaga peab saama murda jääd, pukseerida, osaleda tulekustutus- ja õlitõrjeoperatsioonidel, aga ka teha lepingulisi töid väljaspool Läänemerd.
"Rohkem kui 40aastasest Tarmost tuleb ta kindlasti suurem, sest laevad, mida tuleb abistada, lähevad järjest suuremaks," lubas Maide.
Arengukava kohaselt valmib teine jäämurdja aastaks 2010. Maide rääkis, et erinevalt esimesest kavatseb riik teise laeva ehituseks taotleda ka euroliidu toetusfondide raha.
BLRT Grupi haldusdirektor Dmitri Kubõškin ütles, et ootab jäämurdja ehitamise hanget põnevusega.
"Tean, et teema on teravaks minemas, oleme sellest rääkinud nii majandusministeeriumi kui ka veeteede ametiga," sõnas ta. "Samas on tegemist väga spetsiifiliste laevadega. Jäämurdjate projekteerimine pole meie leib, näiteks soomlased ja kanadalased on selles väga tugevad."
"See on ääretult põnev väljakutse," tõdes Kubõškin. "Soome üheksast jäälõhkujast oleme 3-4 viimaste aastate jooksul remontinud, kuid ehitanud pole seni ühtegi."
Autor: Airi Ilisson

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 11:00
Bigbank: kinnisvara ostjad noolivad madalamat varaklassi
Majanduses ja ka kinnisvaraturul on sügisel toimunud mõned muudatused, üheks neist euribori langus. Bigbanki ettevõtete panganduse üksuse juht Aimar Roosalu kinnitas, et kinnisvaraturul on märgata elavnemist suuresti just järelturu korterite osas.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele