• OMX Baltic0,41%282,59
  • OMX Riga0,25%876,29
  • OMX Tallinn0,68%1 781,06
  • OMX Vilnius0,79%1 109,81
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,83%8 269,24
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,77
  • OMX Baltic0,41%282,59
  • OMX Riga0,25%876,29
  • OMX Tallinn0,68%1 781,06
  • OMX Vilnius0,79%1 109,81
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,83%8 269,24
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,77
  • 18.01.07, 11:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kosmos avardab reklaamivõimalusi

Kui veel hetk tagasi tundus, et uusi reklaampindu ei ole kusagilt juurde võtta, siis nüüd on välja tuldud uue lahendusega. Ameerika teadlased on hakanud müüma pindu 2010. aastaks Maa orbiidile saabuvale satelliidile.
USA majanduskülg Marketplace kirjutas, et 2005. aasta lõpus oli USA teadlane, MIT kosmoseuuringu programmi teadur Thaddeus Fulford-Jones mures oma projekti pärast.
Koos teiste teadlastega oli tal plaanis testida kaalutuse mõju imetajatele. Selleks kavatseti satelliidis orbiidile saata 15 hiirt, kuid projekti jaoks puudus raha.
Järsku aga tulid teadlased huvitavale mõttele. Satelliidi pinda ei kasutata millekski. Kuna tegemist oli eraalgatusega, siis võisid nad pinnal eksponeerida oma toetajate logosid. Niisiis sai pärast kuudepikkust planeerimist valmis koduleht yournameintospace.org. See on leht, kust igaüks saab endale osta reklaami kosmoses.
Ruutsentimeeter satelliidi põhja pinda maksab 35 dollarit (423,85 krooni). Kõige kallimaid piirkondi satelliidi põhjal filmitakse orbiidil olemise ajal.
Fulford-Jones selgitas, et lisaks on võimalik oma nime printida satelliidi sisse. Kui sõiduk Maale naaseb, lõigatakse tükk seinast välja ja omanik saab selle endale. "Kui ta muidugi Maale jõuab," muigas Fulford-Jones. Satelliidi välispinnal olevad logod põlevad atmosfääri naastes ära.
Praeguseks on toetajaid juba ligi 40. "Inimesed ütlevad, et mõistavad, et ei jõua ise kunagi kosmosesse, kuid nende nimi võib seal ära käia. See on juba hea asi," rääkis Fulford-Jones.
Tegemist on väikse sammuga inimese jaoks, kuid hiiglasliku sammuga turunduses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele