Möödunud jõuluperioodil müüdi Läti
magusatootja Laima maiustusi Balti riikides 56 miljoni Eesti krooni eest, mis on
33% rohkem kui 2005. aasta jõuluajal.
Kõige enam, 88% tõusis Laima müügikäive Leedus, järgnesid Läti 33% ning Eesti 9% suuruse tõusuga. Jõulutooteid müüdi kolmes riigis kokku üle miljoni kilogrammi, mis on 24% enam kui aasta varem, teatas ettevõte.
Kolme riigi maitseerinevusi kommenteerides tõi Laima tegevdirektor Normunds Ozolinš esile, et kui lätlaste ja eestlaste lemmikuiks on jõuluajal jätkuvalt piparkoogid, siis leedukad peavad sel ajal üha enam lugu šokolaadist.
Koguseliselt sõid lätlased aasta lõpus ära ligi 673 000 kilogrammi Laima jõulutooteid. Kõige enam, üle 180 000 kilogrammi osteti kolmekilostes kottides piparkooke, menukuselt järgnesid liköörikommid Prozit ning mõrudate šokolaadikompvekkide assortii.
Eestlaste jõululemmikuiks kujunesid Laima toodete seast ühekilostesse kottidesse pakitud piparkoogikujukesed, mille müük kasvas aasta varasemaga võrreldes 45%. Populaarsuselt järgnesid kolmekiloses pakis piparkoogid ning piimašokolaadi kompvekkide assortii.
Erinevalt eestlastest ja lätlastest kuulus leedukate eelistus jõulude ajal selgelt šokolaadile. Kõige enam, mullusest 182% rohkem osteti liköörikompvekke Prozit, neile järgnesid mõrudate šokolaadikompvekkide assortii ja piimašokolaadi kompvekkide assortii.
Magusatootja Laima sai alguse aastal 1870, mil Theodore Rigert asutas Riiga oma esimese kommitehase ning andis sellele nimeks Laima. Ettevõte kogus kiiresti tuntust ja saavutas edu nii Baltimaades kui Venemaal. Tänaseks on Laima Läti tuntuim ja suurim magusatootja ning ühtlasi lätlaste tuntuim kaubamärk.
Lisaks kindlale liidripositsioonile Läti turul ekspordib Laima oma tooteid kokku enam kui 20 riiki üle maailma, teiste seas ka näiteks Inglismaale, Saksamaale, Soome, Rootsi, Austraaliasse, Portugali, Uus-Meremaale, USAsse ja Uruguaisse.
Seotud lood
Leedus Kaunases asuvast Rimi toidupoest
leiti lätlaste magusatootja Laima ussitama läinud maiustusi.
Laima lahkub ülehomsest, 14. juulist Riia
börsi lisanimekirjast. Homme on aktsiatega kauplemise viimane päev, teatas
ettevõte börsile.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.