Konkurentsitult suurima
välireklaamikampaania korraldanud Keskerakond keeldub kampaania hinda
avalikustamast, ülejäänud erakondade plakatikampaaniate kulud jäid paari miljoni
krooni piiresse.
Eilsega lõppes poliitilise välireklaami aeg, tänasest on poliitilise sisuga plakatid keelatud, kirjutas Postimees.
Kampaaniaga kõige varem alustanud Isamaa ja Res Publica Liit (IRL) kulutas välireklaamile kampaaniajuhi Andres Kase sõnul umbes miljon krooni. Reformierakonna ja Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) teatel jäid nende välikampaaniate hinnad poole miljoni krooni kanti.
Reformierakonna pressiesindaja Henri Arrase sõnul võib oravapartei kampaania maksumus koos kandidaatide ostetud reklaamipindadega jääda miljoni-pooleteise piiresse.
IRL on kampaaniale kokku kulutanud 2,6 miljonit krooni, kuid sinna on arvestatud ka tele-, interneti- ja trükireklaam.
Teistest parteidest mahukama kampaania korraldanud Keskerakonna peasekretär Kadri Must kinnitas, et erakond avaldab valimiste kokkuvõtliku aruande pärast valimisi.
«Te rebite andmeid kontekstist välja, ainult välikampaania kulude rõhutamine jätab kampaaniast kiiva mulje,» rõhutas Must. «Kui on aruande esitamise aeg, nimetame kõik oma kulud sendi täpsusega.»
Eesti Reklaamiagentuuride Liidu juhi Jane Oblika hinnangul võib Keskerakonna osa kogu välireklaamist olla 60–70 protsenti. «See on hinnang tänavapildi järgi – terve Tallinn oli suhteliselt roheline,» märkis ta.
Seekordsete valimiste eel loobus välireklaamist sootuks Rahvaliit, kes soovis erakonna pressiesindaja Agu Uudelepa sõnul järgida välireklaamid aktiivse valimisperioodi ajaks keelustanud seadust.
Kampaania kogukulud
• Keskerakond – teatab hiljem
• Reformierakond – vähemalt 20 miljonit krooni
• Isamaa ja Res Publica Liit – 15 miljonit krooni
• Rahvaliit – 13 miljonit krooni
• Sotsiaaldemokraatlik Erakond – 6 miljonit krooni
• Eestimaa Rohelised – 4–6 miljonit krooniKas soovitad lugu teistele lugejatele?
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.