Raul Rebane soovitab ettevõtjatel panna
rohkem rõhku firma imago loomisele.
Täna toimunud Eesti Eesti Kaubandus-Tööstuskoja koolitusel "Märka võimalusi!" ütles koolitusspetsialist Raul Rebane, et imago ei ole vahend raha tegemiseks, vaid et raha teenitakse selleks, et imagot luua.
"Ei ole oluline, kuidas asjad tegelikult on, peamine on see, et need paistaksid head välja," lausus Rebane. Selleks, et oma tegevuses ümbritseva keskkonnaga mitte konflikti minna, tuleb väga tähelepanelikult jälgida sümbolite ja väärtuste süsteemi.
Näiteks ei soovita Rebane ühelgi ettevõtjal end ärimeheks nimetada, kuna sellel sõnal on väga tugev negatiivne varjund. Eestlased peavad ärimees tüüpiliselt rikkaks, ahneks, vereimejaks jne. Samas aga on sõnal "ettevõtja" positiivne taust.
Iga ettevõte peaks enda jaoks selgeks mõtlema oma ankrud - pildid, helid, tegevused jne, mis tekitavad ühistunde. Just nendele punktidele tuleks oam tegevuse üles ehitada. "Ankur ei ole mitte klaasbetoon, vaid midagi ühist, mille kaudu saab end ettevõttega identifitseerida," sõnas ta.
Seotud lood
Raul Rebase tänasel seminaril "Märka
võimalusi!" hoiatas koolitaja infosõja eest, mille rünnakutest ei pruugi ohver
ise tihti arugi saada.
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.