Ettevõtjad suhtuvad mõistvalt juunis
kehtima hakkavasse tubakaseadusesse, mis sunnib neid investeerima suitsuruumi
ehitusse või loobuma oma toitlustusasutuses suitsetamisest.
"Kaks aastat on ettevõtjad seda asja seedinud, nad on selle mõttega harjunud ja võtavad seda kui paratamatust," lausus Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhataja Donald Visnapuu Äripäevale, kes ei osanud öelda, kui paljud ettevõtjad suitsuruumi ehitust plaanivad. "Ei saa öelda, et praegu mingisugust elevust oleks," sõnas Visnapuu ja lisas, et suitsetamise tõrjumine toitlustusasutustest on paratamatu ning inimeste tervise kaitsele vastu seista pole ilus.
OÜ Hunt Kriimsilm juhatuse liikme Marek Reinaasi sõnul ehitatakse Hella Hundi suitsuruum keldrikorrusele, mida praegu kasutatakse laona. "Ega ta odav lõbu ei ole," vastas Reinaas küsimusele, kui palju ventilatsiooni väljaehitamine võiks maksma minna. "Ilmselt tuleb sinna investeerida seitsmekohalise numbri eest."
Suitsuruumid tulevad ka BDG hallatavatesse Lounge 8sse ja Club Hollywoodi. Kui palju suitsuruumid maksma lähevad, ei tahtnud klubide juht Mart Eensalu veel öelda. Ta tunnistas, et suitsetajate eraldamine nende jaoks väga keeruline ei ole.
"Kui see võtaks seitsmekohalisi investeeringuid, siis hakkaksime mõtlema, kas teha," lausus Eensalu. "Need, kes suitsuruumi investeerivad, on võitjad. Olen kuulnud, et päris paljud seda ei tee," lisas ta.
mõjuda, kuid hiljem tuleb käive tagasi. "Tendents on ikkagi selle poole, et võetakse õllekruus ja minnakse tänavale."
Ettevõtja Rein Kilgi sõnul on tegemist täiendava probleemiga ning ettevõtjad peavad seaduse nõudmistega kohanema. Suitsetamiskohad tulevad ka tema kõrtsidesse, Pärnu Ammende Villast kaob aga sigarituba.
"Tuleb luua sellised kambrid, kus on eriventilatsioon, ja inimene poeb sinna sisse. Eks ta natuke kentsakas on," arutles Kilk.
Seotud lood
Soomes välja töötatud õhupuhastussüsteem
AirCare Smoking concept sobib Eesti kohviku- ja restoranipidajatele, keda
puudutab suvel kehtima hakkav tubakaseaduse muudatus.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.