Suuremate raamatukaupluste majandusalaste teoste kahe aasta menukaimaks osutus "Rikas isa, vaene isa" ning mullu tõusis talle tihedalt kannale järg "Rahavoo kvadrant" - mõlemad teosed on teejuhiks rahalisele edukusele.
Kahe ühte sarja kuuluva teose menukust näitab selgelt raamatukauplustekettide Apollo ja Rahva Raamat eelmise aasta ja 2005. aasta raamatute müügi üldedetabelites saavutatud kõrged kohad.
Apollo mulluses üldedetabelis oli "Rikas isa, vaene isa" 3. ja "Rahavoo kvadrant" 4. kohal. Rahva Raamatu kauplused müüsid teosed vastavalt 2. ja 7. kohale.
"Ei oskagi täpselt seda fenomeni selgitada, ilmselt loodavad inimesed raamatust saada juhtnööre kergemini rikastumiseks - saada rahaliselt sõltumatumaks. See on ju väga inimlik," ütleb ASi Apollo Raamatud turundusjuht Tiia Laul.
"Rikas isa, vaene isa" ületab äriraamatute edetabelis 3. koha omanikku "Omal jõul miljonäriks" viiekordselt. Laul lisab, et kuuldavasti kasutatakse teost mõnedes koolides kohustusliku kirjandusena.
Samas möönab Laul kogu majandusalaste raamatute turu kohta, et selliseid väljaandeid hinnatakse üsna sageli kauplustes alla. "Tundub, et neid trükitakse ja avaldatakse rohkem kui on nõudlust."
"See aeg, kus iga vähegi edumeelne inimene püüdis lugeda läbi mõne majandust kirjeldava raamatu, on möödas," lisab ta.
Äripäeva Raamatuklubi klientide raamatueelistused on aastaid püsinud üsna ühesugusena.
Hästi müüdavatel raamatutel peab olema kas maailmas tuntud autor või praktiline teema, millest oleks kasu igapäevase töö tõhustamiseks. Nii jõudis eelmisel aastal Äripäeva Raamatuklubi raamatute müügiedetabelis esimesele kohale "Liider sohval". Selle teose autor Manfred Kets de Vries on nimetatud maailma viiekümne juhtiva mõtleja hulka.
Läbi aegade on müügiedu saatnud igal aastal väljaantavat "Maksuviitade" raamatut, milles antakse ülevaade värsketest maksumuudatustest. Maksunduse kõrval on populaarsed valdkonnad samuti psühholoogia ja personalitöö.
2006. aastal müüs Äripäeva Raamatuklubi ca 25% rohkem raamatuid kui 2005. aastal.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.