Euroopa Liit toetab järgneva seitsme aasta jooksul
Euroopa filmitööstust 750 miljoni euroga (12 mld krooniga), teatas
liit.
Eile Berliinis avatud Euroopa Liidu uue MEDIA 2007 programmi raames toetatakse Euroopa filmitööstust järgneva seitsme aasta jooksul 755 miljoni euroga.
Ligi 65% kogueelarvest peab kaasa aitama Euroopa toodangu laiemale levikule teistes Euroopa riikides ja kogu maailmas. MEDIA 2007 lihtsustab rahastamist - eelkõige VKEdele - ja laiendab digitaaltehnoloogia kasutamist, muutes nii Euroopa audiovisuaalsektori konkurentsivõimelisemaks.
"Digitaaltehnoloogia muudab filmitööstuse toimimist oluliselt. Digiteerimise kaasamine spetsialistide koolitamisel, kinode kaasajastamisel ja uute levikanalite arendamisel on edu võti," ütles ELi infoühiskonna ja meedia volinik Viviane Reding. "MEDIA 2007 annab Euroopa filmitööstusele õiged vahendid selles suunas liikumiseks."
750 miljoni eurone rahastamine MEDIA 2007 kaudu keskendub filmi tootmisele eelnevale ja järgnevale etapile ning eelarve jagatakse viie tegevussuuna vahel:o Koolitus (stsenaariumi kirjutamise võtted; majandus, finantsjuhtimine; digitaaltehnoloogia) (7%);o Arendus (üksikprojektid, kataloogid, uued talendid, kaastootmine, muu rahastamine) (20%);o Levitamine (levitajad, müügiesindajad, ringhääling, filminäitajad, digiteerimine) (55%);o Müügiedendus (turulepääs, festivalid, ühisüritused, pärand) (9%);o Horisontaalmeetmed (lihtsustada VKEde rahastamist ja toetada Euroopa filmide digiteerimist) (5%) ja pilootprojektid (mis hõlmavad uusi tehnoloogiaid, näiteks digitaaltehnoloogiat filmiarenduse, tootmise ja levitamise puhul) (4%).
Muutes uue programmi selgeks prioriteediks Euroopa filmide levitamise, püüab MEDIA suurendada tootmisliikmesriigist erinevates liikmesriikides näidatavate Euroopa filmide turuosa. Programm suurendab Euroopa erinevate kultuuride nähtavust maailmas ja aitab parandada meie audiovisuaaltööstuse konkurentsivõimet.
Filmitööstuse rahaline toetamine on omakorda oluliselt mõjutanud investeeringuid selles sektoris. MEDIA 2007le eelnenud programmide käigus (st MEDIA Plus ja Training) tõi iga ühenduse vahenditest saadud euro kaasa 6 eurot erasektori investeeringuid.
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.