Ühe võimalusena teevad firmad erinevate variatsioonidega üsnagi kulukaid värbamiskampaaniaid. Näiteks Falck Eestil tuleb vastavalt kampaania lubadusele uutele töötajatele välja käia vähemalt 400 000 krooni.
Mai alguses lõppeva Falck Eesti värbamiskampaania rosinaks oli 2000 krooni suuruse preemia pakkumine uuele töötajale.
Falckis ametisolev inimene sai uue kolleegi firmasse toomise eest 3000 krooni.
ASi Falck Eesti turundus-arendusdirektor Silver Lume räägib, et kandideerimise tingimus oli, et ankeedi täitnud inimene peab tööle asuma hiljemalt juunis ja töötama vähemalt pool aastat.
Kampaania meediareklaamid algasid 9. aprillil. "Kümme päeva pärast kampaania algust oli värbamiskeskuses ankeedi täitnud 150 tööle soovijat ehk kaks korda rohkem kui muidu," teatab Lume.
Ankeedi täitmise juurde peaksid Lume sõnul inimesed jõudma alles siis, kui on tehtud eelnev taustakontroll. "Peame heaks tulemuseks, kui saame tööle 200 inimest. Praegu tundub selle eesmärgi saavutamine täiesti reaalne."
Uued turvatöötajad läbivad tavapärase koolituse. Kõigile on kohustuslik esmakoolitus ja baaskoolitus. "Olenevalt töökohaks saava sektori eripärast kulub esimesel aastal ühe turvatöötaja koolituseks 4000-10 000 krooni. Sellele järgnevad iga-aastased täienduskoolitused," märgib Lume.
Kommivabrik Kalev korraldas mullu septembris töötajate värbamiskampaania meelelahutuslike ja infoüritustena Tallinnas ja Viljandis, kampaaniaga lootis firma saada juurde sadakond töötajat. ASi Kalev Chocolate Factory personalispetsialist Liina Erit ütles, et kampaania käigus võeti kokku tööle 19 inimest, kümme alalist töötajat pakkija ja tootevalmistaja ametikohtadele ning üheksa ajutist töötajat jõulupakke pakkima.
Kalevi tütarfirmasse Viljandis ASi Vilma võeti tööle kolm inimest: pakkeoperaatorina, kondiitrina ja tootevalmistajana. Värbamisüritustel osalenud inimestest koostas Kalev kandidaatide reservi, keda uuel jõuluperioodil värvata.
Värbamisürituselt tööle võetud inimestest on ASi Kalev Chocolate Factory tööle jäänud kaheksa töötajat ja Vilmasse kõik kolm töötajat.
"Uued töötajad koolitasime välja töökohal. Neile määrati mentor, kes siis tegeles nende väljaõpetamisega. Seega on uute töötajate koolituskulud kaudsed," räägib Erit.
"Kuivõrd selline välikampaania oli meie jaoks esmakordne kogemus, saime ka hulgaliselt häid teadmisi, kuidas edaspidi sarnaseid üritusi korraldada," loodab Erit. "Kokkuvõttes hindame värbamiskampaaniat edukaks ja selliseid uusi värbamiskampaaniaid tahame ka edaspidi korraldada."
Eelmisel nädala teisipäeval teenindasid Rimi Tallinna super- ja hüpermarketite kassades kliente Rimi juhtkonna liikmete hulgas ka firma tegevjuht Ruth Laatre. See oli osa samast ajast käivitunud Rimi personaliprojektist.
24. aprillist kuni mai lõpuni kestva kampaania teleklippide tegemisse kaasas ettevõte näitlejate ja modellide asemel Rimis töötavad teenindajad, kes lahendavad töös ette tulevaid erinevaid olukordi.
Kampaaniaga loodab Rimi saada juurde umbes 50 kuni 100 uut töötajat. Erinevatel hinnangutel on jaekaubanduses kokku praegu puudu 600-800 töökätt.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.