Vastupidi levinud arusaamale, et
ajateenistus on maha visatud aeg, omandab osa sõdurpoisse sõjaväes eriala või
tõstab oma kvalifikatsiooni sedavõrd, et ettevõtjad küsivad üksteise võidu
vabanevaid poisse endale tööle.
Enim nõutud on muidugi sõjaväes C- või E-kategooria saanud autojuhid, kellel võrreldes vaid mööda asfaldilinti sõitvate kolleegidega on kuhjaga ekstreemsetes tingimustes sõitmise kogemusi, kirjutas Äripäev. Kui lisada, et mõned noormehed saavad ka ADR-tunnistuse ehk ohtlike ainete veo loa, siis sobivamat sohvrit on näiteks kütust vedaval transpordifirmal keeruline leida.
"Meil saavad aastas 80 poissi autojuhiload ja neid poisse rekkafirmad jahivadki," räägib Eesti suurima manöövriüksuse logistikapataljoni ülem kapten Marek Bankiir. Ta on parasjagu Põlvamaal Mooste vallas, kus kaitsevägi peab kevadist suurõppust Kevadtorm.
Samas tunnistab Bankiir, et tegelikult vajab ka sõjavägi üleajateenijatest autojuhte ja muid spetsialiste, kuid sõjavägi ei suuda konkureerida ettevõtetega palga osas. "Heal juhul jääb meile näiteks edasi teenistusse aastas vaid viis autojuhti," tõdeb Bankiir ja laiutab käsi: "Meil saab vanemautojuht netopalka umbes 7500 krooni ehk poole vähem kui veoautojuht transpordifirmas."
Kutselise autojuhina saab sõjaväes juhiload omandanud noormees hakata leiba teenima siiski alles pärast seda, kui ta on vähemalt 21 aastat vana ja tal on aasta otsa taskus olnud B-kategooria juhiluba. Samuti peab ta enne tööle asumist läbima ametikoolituse.
Seotud lood
Kaitseväe juhataja kindralmajor Ants
Laaneots tahab Eesti ajateenistuse süsteemi muuta paindlikumaks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.