• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • 28.05.07, 08:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Skogh: Eesti tehniline kontroll on olematu

Tivoli Tuuri põlema läinud atraktsiooni Enterprise omanik Håkan Skogh teeb tõsiseid etteheiteid Eesti kontrolliorganitele, kirjutas Äripäev.
Intervjuu Tivoli Tuuri põhifiguuri Håkan Skoghiga.
Eesti meedia on üritanud Teid nädal aega tabada. Miks olete seda vältinud?
Ma saan aru, et minust on saanud mingi kummitus, keda just nagu ei eksisteerikski. Ma olin lihtsalt Poolas, kus on minu pere, ja jõudsin Eestisse alles möödunud kolmapäeval. Kindlasti ei väldi ma meediat, sest mul pole midagi varjata.
Miks jõudsid Rootsi tehnilist kontrolli tõestavad dokumendid tehnilise järelevalve inspektsioonile kolmepäevase hilinemisega?
Kui me tavaliselt tuuri alustame, toome tehnika Rootsi, kus seda kontrollitakse. Seekord alustasime palju varem, mistõttu karussellidele tehti kontroll kas Poolas, Rootsis või Norras. Dokumentide kokkukogumine tegigi asja keeruliseks. Aga see, et mingi riik nõuab mõnes teises riigis tehtud kontrollidokumente, on minu jaoks küll esmakordne.
Kas Eesti ei nõudnud siis oma kontrolli?
Enne tuuri algust olin Viikna (Tivoli Tuuri korraldaja Lauri Viikna - toim.) kõrval, kui ta rääkis Eesti inspektsiooniga, et nad vaataks kogu tehnika üle. Mina olin nõus, nii tehakse igal pool. Kuid ootasin kolm nädalat, ja kedagi ei ilmunud. Ma ei tea, kas ma pean nad ise siia kohale tooma?
Kas tehnika korrashoiu eest ei peaks vastutama siiski Teie töötajad?
Minu töötajad on professionaalid, kes tunnevad oma ala hästi ja kes alati kõik asjad üle kontrollivad. Siiski on vaja ka kedagi, kes märkaks võib-olla seda, mille ise kahe silma vahel jätad.
Kas meil on olemas selline kontroll?
Ei. Eestis pole kedagi, kes oleks spetsialiseerunud karussellitehnika peale. Teisipäeval tulebki Rootsist inimene, kelle kutsusin kontrollima. Ega Rootsiski alguses sellist spetsialisti olnud, kuid seda hakkas nõudma politsei.
Teid käis kontrollimas ka elektrikontrolli keskus, kes leidis puudusi. Mis oli valesti?
Ausalt öeldes ma ei teagi. Mulle öeldi, et pean tegema elektrilise kontrolli, olin nõus, sest mina tahan ju ka, et kõik turvaline oleks. Kui öeldi, et asjad on valesti, siis palusin neil need ise korda teha.
Külastajad on rääkinud, et karussellidega töötavaid operaatoreid on nähtud tööl joobes.
Kui nad oleksid purjus, siis ei töötaks nad enam siin. Mul on kolm inimest, kes pidevalt käivad ringi ja kontrollivad, et seda ei juhtuks.
Kes on kindlustusfirma, kes kahjud hüvitab?
Endiselt ei taha ma seda meediale avaldada. Ei ole vaja, et kindlustusse hakkaksid helistama ja üritama sealt raha saada need inimesed, kes õnnetusega seotud ei ole. Kannatanutele avaldatakse loomulikult kõik andmed.
Millal kindlustus kannatanutele kahju korvab?
Ei oska öelda. Enne on vaja tehnilise kontrolli ja politsei kontrolli tulemusi.
Miks selline õnnetus juhtus?
Kui mulle öösel helistati ning räägiti juhtunust, ei suutnud isegi seda mõista. Tegu on ju hunniku metalliga. Mis seal saab põlema minna? Kusjuures ka siinne uurimismeetod oli väga kummaline.
Mida Te silmas peate?
Õnnetus juhtus reedel, kuid uurima asuti alles esmaspäeval. Selle aja peale võis kogu sündmuspaik olla juba puhastatud. Kui bussiga juhtub avarii, siis ei jäeta ju seda mitmeks päevaks lihtsalt seisma.
Mis saab edasi?
Kõik läheb edasi, nagu planeeritud. Mulle meeldib Eesti ja lõbustuspargi töö väga. Kuid see õnnetus on olnud mulle nii rahalises kui ka emotsionaalses mõttes väga raske. Kui meil poleks lubatud jätkata, oleksime lepingud lõpetanud ja läinud. Me olime sellele lähedal.

Seotud lood

Uudised
  • 24.05.07, 13:56
Viikna: ajakirjandus on minust teinud massimõrvari!
Rakveres tivoli platsil peale õnnetust ajakirjanike ja kannatanutega suhtlev Lauri Viikna on nördinud, sest ajakirjandus on teinud temast massimõrvari.
Uudised
  • 22.05.07, 19:03
Viikna: kui üks buss sõidab kraavi, kas peatame kogu bussiliikluse?
Tivoli Tuuri peakorraldaja Lauri Viikna sõnul ei pea ta oma äri nüüd kinni panema, sest õnnetus juhtus vaid ühe karusselliga ja teised atraktsioonid on kontrollitud.
Uudised
  • 25.05.07, 15:50
Inspektsioon andis Viiknale loa Sillamäel tivoli avada
Tehnilise Järelevalve Inspektsioon andis Tivoli Tuuri peakorraldajale Lauri Viiknale loa täna Sillamäel lõbustuspark avada, kuid esialgu ei lubatud kasutusele võtta üht atraktsiooni, mis kannab nime Top Spin, kirjutas postimees.ee.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:38
Tehnoloogia puudumine ei heiduta, lennujaam võttis ambitsioonika eesmärgi
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele