Kui 2024 oli kestlikkusteemade teadlikkuse kasvu aasta, siis 2025 toob kaasa reaalsed kohustused: vastavalt üle võetud Euroopa Liidu direktiivile peavad ettevõtted hakkama koostama detailseid ESG-aruandeid.
- Helen Klettenberg ja Kristiin Bauer räägivad saates “Juhtimisaudit” keslitkusaruandluse direktiivist. Foto: Rain Jüristo
ESG-praktikule ja ESG Tool töörühma eestvedajale
Kristiin Bauerile paistab silma kaks lähenemist: “Osa ettevõtteid näeb ESG nõudeid kui võimalust parandada juhtimist ja tugevdada sidet investoritega, kuid teised tunnetavad seda bürokraatliku koormusena. Kuskilt peab aga inerts tulema – muidu jäädakse mugavustsooni.”
Mõnes sektoris on ESG juba muutunud konkurentsieeliseks, eriti rahvusvaheliste investoritega seotud ettevõtetes. Saatejuhi Helen Klettenbergi sõnul on paljudel küll juurutatud tõhusad keskkonna-, töötervishoiu ja ohutuse- ning kvaliteedijuhtimise süsteemid, kuid andmehaldus on jätkuvalt väljakutse.
Tehnoloogia ja andmeanalüütika aitavad ettevõtetel ESG-kohustustega toime tulla. Praegu domineerivad lihtsamad andmetöötlustööriistad, kuid pead on tõstmas tugevad iduettevõtted, kes arendavad metoodilisi tööriistu. Ka plaanib riik aasta lõpuks anda kasutusse täiesti uue tööriista ESG Tool.
Kas ESG muutub piiranguks või kasvuvõimaluseks, sõltub juhtimiskultuurist ja strateegilisest lähenemisest. Kuula “Juhtimisauditi” saadet, kus Helen Klettenberg ja Kristiin Bauer arutavad ESG hetkevaate üle Eestis.
Kestlikkusaruandluse direktiiv lööb ettevõtted mugavustsoonist välja
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juhi intuitsioon ja andmed peaksid käima käsikäes, usub andmetel põhineva juhtimise eestkõneleja Janika Aan. "Kui kombineerida andmepõhised teadmised juhi kogemuse ja intuitsiooniga, võib see suurendada tulemusi keskmiselt 20%," ütles ta.
Uued juhid mõistavad keskkonnamõjude ja sotsiaalse vastutuse olulisust ning peavad seda iseenesest mõistetavaks, mistõttu mõjuks põlvkondade vahetus juhtimises jätkusuutlikkusele hästi, räägiti saates “Juhtimisaudit”.
Ettevõttesse väga heade inimeste meelitamine on suuresti seotud brändinguga. Kahjuks tegeletakse brändiga tihti vaid linnukese pärast või jäädakse valesse kohta kinni, toob saates “Juhtimisaudit” välja värbamisagentuuri Smartful Growth asutaja Helen Pärli.
Kuigi Haapsalu Uksetehase nime järgi võiks arvata, et tegemist on uksetootjaga, siis tegelikult valmistatakse Haapsalu külje all Uuemõisas ka aknaid. Ettevõte on keerulised ajad edukalt üle elanud ja tänavu plaanib avada esindussalongi ka Tartus.