• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,24
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,24
  • 01.06.07, 17:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veeteede amet sai uued töölaevad

Veeteede ameti tellimusel valmisid sisevete mõõdistamiseks ja navigatsioonimärkide paigaldamiseks ning hoolduseks mõeldud hüdrograafia- ja poilaevad EVA-301 ja EVA-302, teatas amet.
Esimesena jõudis aprilli lõpus Veeteede Ameti sadamasse Tartus poilaev EVA-302. Laev on kavandatud tööks kiirevoolulisel ja kohati väga madalal Narva jõel, samuti madalaveelisel Võrtsjärvel; kasutatakse seda sisevete navigatsioonimärkide, peamiselt poide ja toodrite paigaldamiseks ning hoolduseks.
Alumiiniumkerega laev on 14 meetri pikkune ja 4 meetri laiune, süvis 0,6 meetrit. Narva jõe kärestike ületamiseks on laev varustatud piisava võimsusega mootorite ja veepaiskuritega ning põhi tugevdusredaanidega. Laeva maksumus oli 8,6 mln krooni, millest 75% rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondist (ERDF – European Regional Development Fund) ja 25% riigieelarvest.
Teine projekti raames ehitatud laev EVA-301 jõudis Tartusse mai teises pooles ja selle töökorda seadmine lõpeb juuni esimestel päevadel. Laeva hakatakse kasutama peamiselt sisevete mõõdistuslaevana ja kevadeti-sügiseti ujuvmärkide paigaldamiseks ning väljavõtmiseks siseveekogudel. See on katamaraan-tüüpi laev, mis hakkab tegema Peipsi, Lämmijärve ja Emajõe alamjooksu hüdrograafilisi mõõdistustöid ning navigatsioonimärgistuse hooldustöid samas piirkonnas.
Alumiiniumist kaksikkerega laev EVA-301 on 19 meetri pikkune ja ligi 7 meetri laiune, süvis 1,0 meetrit. Laev on varustatud ka kaheksa ühekanalilise laevakeres paikneva sügavusanduriga ja 24-kanalilise lehviksonariga mõlemas pardas.
Pärast EVA-301 töökorda seadmist läheb laev sõidu- ja töökatsetustele ning seejärel tööle Lämmijärvele. Hiljem alustab EVA-301 Peipsi järve lausmõõdistamist Eesti territoriaalvee piirides. Laeva maksumus oli 22,7 mln krooni, millest 75% rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondist ja 25% riigieelarvest.
Mõlemad laevad ehitas Uusikaupunkki Työvene OY ja nende kodusadamaks saab Veeteede Ameti sadam Tartus.
Kahe sisevetel töötamiseks mõeldud laeva ehitamine on osa ERDF kaasfinantseeritavast projektist “Emajõe, Narva jõe ja Peipsi-Lämmijärve veeteede kaasajastamine ning eelduste loomine ohutu veeliikluse tagamiseks rekonstrueeritud veeteedel”, mis kestab kava kohaselt kuni 31. jaanuarini 2008.

Seotud lood

Uudised
  • 05.08.08, 09:38
Veeteede amet võtab Lääne-Eesti ala luubi alla
Veeteede ameti väike- ja siseveelaevade osakonna vanemispektor Peeter Kase sõnul hakatakse seni kontrollimata jäänud Lääne-Eesti vetes edaspidi reide päris tihti tegema.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele