• OMX Baltic−0,15%267,61
  • OMX Riga−0,45%874,92
  • OMX Tallinn−0,19%1 706,4
  • OMX Vilnius−0,08%1 037,99
  • S&P 500−0,5%5 991,41
  • DOW 30−0,07%44 827,36
  • Nasdaq −1,09%18 966,39
  • FTSE 1000,2%8 274,75
  • Nikkei 225−0,8%38 134,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%119,72
  • OMX Baltic−0,15%267,61
  • OMX Riga−0,45%874,92
  • OMX Tallinn−0,19%1 706,4
  • OMX Vilnius−0,08%1 037,99
  • S&P 500−0,5%5 991,41
  • DOW 30−0,07%44 827,36
  • Nasdaq −1,09%18 966,39
  • FTSE 1000,2%8 274,75
  • Nikkei 225−0,8%38 134,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%119,72
  • 13.06.07, 18:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Smuuli viadukti vastupidavust katsetatakse 30tonniste veokitega

Reede hommikul korraldab Merko Ehitus Smuuli tee viadukti vantsilla koormuskatsed.
Reede hommikul orienteeruvalt kella 5st 10ni viib Merko Ehitus koostöös Šveitsi ettevõtte Dreibau Ingeneurs Conseils SA-ga, Estkonsult OÜ-ga, Järelpinge Inseneribürooga ja Maanteeameti ekspertidega läbi Smuuli tee viadukti vantsilla koormuskatsed, teatas Merko Ehitus.
Koormuskatsete käigus sõidavad viaduktile kasvava koormuse järjekorras erinevate skeemide järgi 30tonnise kogukaaluga veokid, selgitas Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas. Kõigepealt liiguvad veokid vantsilla keskmise ava ühe neljandiku peale. Seejärel pannakse vantsilla keskmisele avale kahes reas 30 tonnised veokid kogu ulatuses. Mõlema skeemi alusel jäävad veokid sillale vähemalt tunniks ajaks, et näha koormuse mõju konstruktsioonidel
Koormuse tulemusena tekkivaid võimalikke muutuseid mõõdetakse 1-millimeetrise täpsusega 46-s erinevas mõõtepunktis enne koormuste pealeminekut, koormuste ajal ning pärast koormusi. Samuti jälgitakse infrapuna termomeetrite abil temperatuuri muutusi betoonkonstruktsioonis. Mõõtmisandmed lähevad seejärel analüüsimisele, proovikoormamise tulemuste hindamisel lähtutakse normis SNiP 3.06.07-86 „Sillad ja teetruubid. Uuringute ja katsetuste eeskiri.” esitatud soovitustest. Nõuetele vastamise korral on kavas viadukt avada 22. juunil.
Smuuli tee viadukt ühendab Smuuli tee Peterburi teest kuni Suur-Sõjamäe tänavani. 370 meetri pikkune viadukt üle raudteede ehitati esmakordselt Eestis 170 meetri ulatuses vantsillana ja 200 meetri ulatuses viieavalise talasillana. Viadukti sõiduradade laius on 3,5 m ja kergliiklustee laius 4 m. Tellija on Tallinna kommunaalamet, omanikujärelvalvet teostab Teede Projektijuhtimise AS.

Seotud lood

Uudised
  • 15.06.07, 15:45
Smuuli viadukti koormuskatsed kinnitasid silla turvalisust
Smuuli tee viaduktil viidi täna läbi kaks koormuskatset, mille esialgsete tulemuste järel jõudsid katseid jälginud insenerid seisukohale, et viadukt on liiklemiseks ohutu ja kasutuselevõtuks valmis, teatas Merko Ehitus.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.11.24, 16:08
Cantilloni efekt: kuidas inflatsioon varastab vaestelt ja annab rikastele
Cantilloni efekt kirjeldab hästi seda, kuidas praegused rahapoliitikad teevad rikkaid rikkamaks ja vaeseid vaesemaks, suurendades selle kaudu ebavõrdsust.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele