Smuuli tee viaduktil viidi täna läbi kaks
koormuskatset, mille esialgsete tulemuste järel jõudsid katseid jälginud
insenerid seisukohale, et viadukt on liiklemiseks ohutu ja kasutuselevõtuks
valmis, teatas Merko Ehitus.
Esimese koormuskatse käigus sõitsid neli rohkem kui 30tonnist veokit vantsilla keskmise ava ühele neljandikule, kirjeldas Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas. Teise katsega liigutati silla keskmisele avale ca 240 tonnine koormus, millega testiti rohkem kui 160 keskmise sõiduauto võimaliku koormuse mõju silla keskmisele avale. Mõlema skeemi alusel jäid veokid sillale vähemalt tunniks ajaks, et näha koormuse mõju konstruktsioonidele.
Katsetamise tulemused vastasid Šveitsi ettevõtte Dreibau Ingeneurs Conseils SA ekspertide poolt väljatöötatud plaanidele.
Katsetuste juures viibinud Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul kulges proovikoormamine viperusteta. „Lõplikud andmed selguvad küll peale andmete töötlust, kuid ma olen 99,9% ulatuses kindel, et nädala pärast, 22. juunil annavad ehitajad viadukti linnale üle ja liiklus avatakse.”
Merko Ehitus sõlmis viadukti osas ka täiendava garantiikokkuleppe tellija järelvalve ja Tallinna kommunaalameti esindajaga, pikendades garantiiaega kahelt aastalt viie aastani, ning võimalusega vajadusel pikendada seda veel viie aasta võrra, ütles Agukas.
Koormusttesti lõplike andmete täpne analüüs valmib 20.06.
Koormuse tulemusena tekkivaid võimalikke muutusi mõõdeti 1 millimeetrise täpsusega 46s erinevas mõõtepunktis enne koormuste pealeminekut, koormuste ajal ning pärast koormusi. Lisaks jälgiti võimalikke muutusi betooni pinnal võrreldes koormuseelse olukorraga ja mõõdeti betoonkonstruktsiooni infrapuna termomeetrite abil temperatuuri muutusi.
Merko Ehitus viis koormuskatsed läbi koostöös Šveitsi ettevõtte Dreibau Ingeneurs Conseils SA-ga, Estkonsult OÜ-ga, Järelpinge Inseneribürooga ja Maanteeameti ekspertidega.
Smuuli tee viadukt ühendab Smuuli tee Peterburi teest kuni Suur-Sõjamäe tänavani. 370 meetri pikkune viadukt üle raudteede ehitati esmakordselt Eestis 170 meetri ulatuses vantsillana ja 200 meetri ulatuses viieavalise talasillana. Viadukti sõiduradade laius on 3,5 m ja kergliiklustee laius 4 m. Tellija on Tallinna Kommunaalamet, omanikujärelvalvet teostab Teede
Projektijuhtimise AS.
Seotud lood
Mai keskel liikluseks avataval Smuuli tee viaduktil
torkab silma suur jõnks, mis on silla keskmise betoonosa valamisel tekkinud
läbivajumise tagajärg ja mille ehitaja lubab vante venitades likvideerida.
Reede hommikul kella viie paiku seisis neli
killustikukoormaga ja töötava mootoriga kallurit Smuuli tee pikendusel ning
ootas käsklust, et sõita sillale. Algas Eesti pikima viadukti proovikoormamine,
kirjutas Postimees.
Tähelepanelik linnakodanik leidis Tallinnas
vastavatud Smuuli silla äärest prao, mis järelevalveeksperdi kinnitusel siiski
ohtu ei kujuta, kirjutas postimees.ee.
Reede hommikul korraldab Merko Ehitus
Smuuli tee viadukti vantsilla koormuskatsed.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.