• OMX Baltic−0,15%267,61
  • OMX Riga−0,45%874,92
  • OMX Tallinn−0,19%1 706,4
  • OMX Vilnius−0,08%1 037,99
  • S&P 500−0,18%6 010,81
  • DOW 300,12%44 916,36
  • Nasdaq −0,56%19 068,4
  • FTSE 1000,18%8 273,07
  • Nikkei 225−0,8%38 134,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%117,83
  • OMX Baltic−0,15%267,61
  • OMX Riga−0,45%874,92
  • OMX Tallinn−0,19%1 706,4
  • OMX Vilnius−0,08%1 037,99
  • S&P 500−0,18%6 010,81
  • DOW 300,12%44 916,36
  • Nasdaq −0,56%19 068,4
  • FTSE 1000,18%8 273,07
  • Nikkei 225−0,8%38 134,97
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%117,83
  • 15.06.07, 15:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Smuuli viadukti koormuskatsed kinnitasid silla turvalisust

Smuuli tee viaduktil viidi täna läbi kaks koormuskatset, mille esialgsete tulemuste järel jõudsid katseid jälginud insenerid seisukohale, et viadukt on liiklemiseks ohutu ja kasutuselevõtuks valmis, teatas Merko Ehitus.
Esimese koormuskatse käigus sõitsid neli rohkem kui 30tonnist veokit vantsilla keskmise ava ühele neljandikule, kirjeldas Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas. Teise katsega liigutati silla keskmisele avale ca 240 tonnine koormus, millega testiti rohkem kui 160 keskmise sõiduauto võimaliku koormuse mõju silla keskmisele avale. Mõlema skeemi alusel jäid veokid sillale vähemalt tunniks ajaks, et näha koormuse mõju konstruktsioonidele.
Katsetamise tulemused vastasid Šveitsi ettevõtte Dreibau Ingeneurs Conseils SA ekspertide poolt väljatöötatud plaanidele.
Katsetuste juures viibinud Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul kulges proovikoormamine viperusteta. „Lõplikud andmed selguvad küll peale andmete töötlust, kuid ma olen 99,9% ulatuses kindel, et nädala pärast, 22. juunil annavad ehitajad viadukti linnale üle ja liiklus avatakse.”
Merko Ehitus sõlmis viadukti osas ka täiendava garantiikokkuleppe tellija järelvalve ja Tallinna kommunaalameti esindajaga, pikendades garantiiaega kahelt aastalt viie aastani, ning võimalusega vajadusel pikendada seda veel viie aasta võrra, ütles Agukas.
Koormusttesti lõplike andmete täpne analüüs valmib 20.06.
Koormuse tulemusena tekkivaid võimalikke muutusi mõõdeti 1 millimeetrise täpsusega 46s erinevas mõõtepunktis enne koormuste pealeminekut, koormuste ajal ning pärast koormusi. Lisaks jälgiti võimalikke muutusi betooni pinnal võrreldes koormuseelse olukorraga ja mõõdeti betoonkonstruktsiooni infrapuna termomeetrite abil temperatuuri muutusi.
Merko Ehitus viis koormuskatsed läbi koostöös Šveitsi ettevõtte Dreibau Ingeneurs Conseils SA-ga, Estkonsult OÜ-ga, Järelpinge Inseneribürooga ja Maanteeameti ekspertidega.
Smuuli tee viadukt ühendab Smuuli tee Peterburi teest kuni Suur-Sõjamäe tänavani. 370 meetri pikkune viadukt üle raudteede ehitati esmakordselt Eestis 170 meetri ulatuses vantsillana ja 200 meetri ulatuses viieavalise talasillana. Viadukti sõiduradade laius on 3,5 m ja kergliiklustee laius 4 m. Tellija on Tallinna Kommunaalamet, omanikujärelvalvet teostab Teede
Projektijuhtimise AS.

Seotud lood

Uudised
  • 02.04.07, 09:05
Tallinna ehitatav Smuuli tee hiigelsild on kõver
Mai keskel liikluseks avataval Smuuli tee viaduktil torkab silma suur jõnks, mis on silla keskmise betoonosa valamisel tekkinud läbivajumise tagajärg ja mille ehitaja lubab vante venitades likvideerida.
Uudised
  • 18.06.07, 10:00
Veokid vajutasid silla ligi 5 sentimeetrit allapoole
Reede hommikul kella viie paiku seisis neli killustikukoormaga ja töötava mootoriga kallurit Smuuli tee pikendusel ning ootas käsklust, et sõita sillale. Algas Eesti pikima viadukti proovikoormamine, kirjutas Postimees.
Uudised
  • 27.06.07, 18:26
Vastavatud Smuuli sillast leiti pragu
Tähelepanelik linnakodanik leidis Tallinnas vastavatud Smuuli silla äärest prao, mis järelevalveeksperdi kinnitusel siiski ohtu ei kujuta, kirjutas postimees.ee.
Uudised
  • 13.06.07, 18:19
Smuuli viadukti vastupidavust katsetatakse 30tonniste veokitega
Reede hommikul korraldab Merko Ehitus Smuuli tee viadukti vantsilla koormuskatsed.
  • ST
Sisuturundus
  • 26.11.24, 17:51
Millest sõltub hoolduskoristuse hind ja mida tuleks puhastuspartneri valikul arvestada?
Hoolduskoristus tähendab kõige lihtsamalt öeldes ruumide sisekoristust erinevatel büroopindadel, tootmishoonetes, haridus- ja meditsiiniasutustes, autoremonditöökodades jpt objektidel. Kui kliendid Foruse poole pöörduvad, on mõistagi esimene küsimus – mis meie koristusteenus maksab?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele