Riigikogu liige ja keskerakondlane Marika
Tuus arvustab tänases Vooremaas justiitsminister Rein Langi autorlusega
korrakaitseseadust, mis lõpetaks praeguse avalikes kohtades alkoholi tarbimise
keelu ning mis oli hiljuti ka riigikogus arutlusel.
Justiitsminister Rein Lang: "Ma ei näe mingit takistust, et inimene võib tukastada pargis, kui ta mitte kedagi ei häiri, sõltumata sellest, kas ta on enne viina joonud või ei."
"Ja näite peale, et Ameerika Ühendriikides oleks mõeldamatu tänaval õllepudelit kummutada, arvas minister, et pudelile saavat alati ka paberkoti ümber panna. Selline olevat õigusriik," kirjutas riigikogu liige Marika Tuus tänases Vooremaas.
Riigikogus hiljuti arutlusel olnud Langi autorlusega korrakaitse seadus lõpetab praeguse avalikes kohtades alkoholi tarbimise keelu ja selle asemel on pargis, haljasaladel, randades, veekogul või tänaval alkoholi pruukimine taas kenasti lubatud.
"Keskfraktsioon algatas riigikogus eelnõu, mis oleks keelustanud alkohoolsete jookide reklaamimise nii televisioonis, raadios kui ka välireklaamina. Kahjuks langes aga eelnõu napi häälteenamusega poolt 41, vastu 39 menetlusest välja. Majanduskomisjoni reformierakondlasest esimees Urmas Klaas ütles eelnõule vastasseisu põhjendades, et valitsus kavatsevat lahendada alkoreklaami puudutavad küsimused komplektselt uue reklaamiseadusega. Peale "oravate" olid reklaami keelamise vastu ka sotsiaaldemokraadid ning Isamaa ja Res Publica Liit," kirjutas Tuus ning märkis, et uues reklaamiseaduse eelnõus pole muutunud muud, kui et lahja alkoholi reklaami piirang on kella 8-lt tõstetud 9-le.
"Vaatajauuringud aga näitavad, et kõige rohkem 4-17aastasi lapsi vaatab telerit alates 9-st kella 11-ni õhtul. Valitsuse reklaamiseaduse eelnõus rangemaid piiranguid ei näe, alkoholireklaam jätkab sama liberaalsena teles, raadios ja erinevates muudes allikates. Samas näitab Konjunktuuri Instituudi uuring, et reklaamikeeldu väliplakatitel toetas 85% vastanutest, reklaami keelustamist raadios pooldas 69% ning televisioonis ligi 65% uuringus osalenutest," kirjutas Tuus.
"Kui lasete silmade eest läbi õhtused telereklaamid, siis kell kaheksa, kui on lubatud lahja alkoholi reklaam, tulevad sealt cool'id, seksikad, kihisevad joogid, mida lapsed alkoholiks ei peagi. Kella üheksast tuleb juba "Vötame mönuga!" Alkoholi reklaamid teles on muutunud väga massilisteks just viimaste aastatega ja hakanud mahult ületama traditsioonilisi liidreid, nagu pesu- ja puhastusvahendid ning intiimtarbed," muretses Tuus ning lisas, et reklaamil on aga kahjuks võime kujutada alkoholi tarvitamist kui soovitatavat tegevust, kui normi ning vältimatut lõõgastusvahendit.