Venekeelne nädalaleht Den za Dnjom
kirjutas, et Hansapanga telleri tehtud veast, mille tagajärjel saaks jagu
elektroonilise panga turvasüsteemist.
Kui ühe korteriühistu esimees tuli Hansapanka vormistama raamatupidajale ligipääsu ühistu kontole, väljastas teller esimehele PIN-kalkulaatori, millega sai esimees ligipääsu nii ühistu kui ka raamatupidaja erakontole. Vastavalt Hansapangas kasutusel olevale praktikale likvideeris teller volikirja vormistamisel paroolidega kaardi, millega raamatupidaja sai varema oma erakontole ligi ning avas talle ligipääsu internetipanka läbi PIN-kalkulaatori. Kokkuvõttes võiks raamatupidaja kontol olevaid vahendeid kasutada selleks õigust mitte omav inimene. Seekord lahenes kõik õnnelikult - pank esitas ühistu esimehele siirad vabandused.
Pankade töötajate tähelepanematus ning internetipankade mittepiisav turvalisus inimfaktori osas võivad tuua pankade klientidele rohkelt ebameeldivusi.
Seotud lood
SEB Eesti Ühispank lasi lahti Tartus Eedeni
kaubanduskeskuses asuva harukontori teenindajad, kes avalikus
internetikeskkonnas Orkut räigelt kliente arvustasid.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.