Statistikaameti andmetel tõusid juunis
tarbijahinnad eelmise kuuga võrreldes 0,5%, mis kajastab tugevate
inflatsioonisurvete jätkumist. Võrreldes eelmise aasta juunikuuga kallines
tarbijakorv 5,8%.
"Kogu esimese poolaasta vältel oli Eesti inflatsioon suhteliselt kiire, mida on ülal hoidnud teenuste ja toiduainete hinnakasv. Toiduained kallinesid juunis aastavõrdluses 6,6%. Töödeldud toiduainete kallinemine on tänavu iseloomulik EL riikidele tervikuna. Töötlemata toiduainete hinnakasv on sesoonsetest teguritest tingituna pidurdunud. Samas oli teiste kaupade hinnatõus kogu esimesel poolaastal väike (alla 2% aasta arvestuses), sest avatud sektoris on tugevama konkurentsi tõttu raskem kulusid hindadesse üle kanda," kommenteeris Eesti Panga keskpangapoliitika osakonna nõunik Andres Saarniit.
Teenuste aastane hinnakasv tõusis juunis 9,4%ni. Enim kallinesid ühistranspordi piletid.
"Võib öelda, et inflatsiooni suhteliselt kiirena püsimise peamisteks põhjusteks on kiire palgakulude kasv aga ka jätkuvalt tugev sisenõudlus. Kui kaudsete näitajate põhjal jätkas majanduskasv teises kvartalis aeglustumist, siis palgakasvu pidurdumisest veel märgid puuduvad. Inflatsioonitempo olulist aeglustumist seetõttu lähikuudel oodata pole, seda enam, et aasta teisel poolel lisanduvad mitmed ühekordsed administratiivsed hinnatõusud," märkis Saarniit ning lisas, et pikemas perspektiivis on siiski mõistlik hakata oma ootusi kohandama väiksemate sissetulekute ja kasvutempodega.
Seotud lood
Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2007. aasta
juunis võrreldes 2006. aasta juuniga 5,8%, teatas Statistikaamet.
Eesti Panga asepresident Andres Sutt
kirjutas tänases Postimehes, mida tähendab "pehme ja järsk maandumine" ning
kuidas on selles osas lood Eestis.
Eesti Panga president Andres Lipstok ütles
täna Eesti Panga 2006. aasta aruande esitlusel riigikogus, et eestlased ei pea
kartma inflatsiooni pidevat kiirenemist.
Juunikuu inflatsioon aastatagusega
võrreldes oli Euroopa Liidu liikmesriikidest kõrgeim Lätis, järgnesid Ungari ja
Eesti.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.