Juhul kui maakonna bussiliine teenindav
bussifirma GoBus Saaremaa ei saa riigilt dotatsiooni juurde, võib peatselt
juhtuda, et maakonna maaliinibussid jäävad seisma, kirjutas Oma Saar.
"Mingi leevendus oli Saare maavalitsuse organiseeritud piletihinna tõus 2 krooni pileti pealt, kuid see vaid pikendas agooniat," sõnas GoBus Saaremaa juhataja Margus Männik, lisades, et olukorra lahendamiseks oleks vaja majandusministeeriumilt lisadotatsiooni.
Saare maavalitsus taotles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt lisadotatsiooniks 2,47 miljonit krooni, kuid ministeerium eraldas maakonnale maanteetranspordi toetuse reservist vaid poole küsitust - 1 285 000 krooni, millest maaliinide toetuseks läheb miljon krooni.
Margus Männiku sõnul on sellest liinide käigus hoidmiseks vähe. "Hetkel saame kilomeetri pealt 4,69 krooni, mis on kolmandiku võrra vajaminevast väiksem summa," sõnas bussifirma juht.
Maavalitsuse majandusosakonna juhataja Olev Tõru ei poolda seda, et liine kärbitakse või ära jäetakse, sest muidu annab ministeerium järgnevatel aastatel veel vähem dotatsiooni.
Olukorra lahendamiseks kohtuvad maavalitsuse initsiatiivil augusti keskel ministeeriumi esindaja, maavalitsuse ja ettevõtte esindajad ja otsustatakse, kas bussifirmale on võimalik liinide käigus hoidmiseks raha juurde saada või mitte.
Seotud lood
Majandusministeerium tahab kehtestada
avalikke liine teenindavatele bussidele vanusepiirangu, bussifirmade arvates on
tegu mõttetu nõudega.
Autobussi- ja turismikontsern Atko Grupp,
kelle tütarfirma AS Harjumaa Liinid bussid teenindavad Kuressaare linnaliine,
süüdistab maakonnaliinidel reisijaid vedavat GoBusi riigilt raha
väljapressimises.
Kui neli valda ja maavalitsus ei ole nõus
bussifirmat GoBus Tallinn-Kihelkonna-Kuressaare bussiliini käigushoidmiseks
rahaliselt toetama, lüheneb selle marsruut mõne kuu pärast tunduvalt.
Miljardeid kroone maksva Saaremaa
püsiühenduse suurimaks komistuskiviks võivad saada miljonid veelinnud, kes
parvedena kevadel ja sügisel läbi Suure väina lendavad.
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!