Kui neli valda ja maavalitsus ei ole nõus
bussifirmat GoBus Tallinn-Kihelkonna-Kuressaare bussiliini käigushoidmiseks
rahaliselt toetama, lüheneb selle marsruut mõne kuu pärast tunduvalt.
AS GoBus Saaremaa osakonna juhi Margus Männiku sõnul bussiliini mitte mingil juhul ei suleta, sest sõiduaeg on igati sobiv. "Küsimus on selles, kust buss edaspidi läbi sõitma hakkab," ütles Männik Meie Maale.
"Liini suur ring suurendab kulusid ja vähendab tulusid, kuna Kuresaarde sõitev klient istub vahepeal ümber või katsub varasema bussiga linna saada. Kliente oleks palju, kui buss ei teeks sellist ringi," selgitas ta.
Suurema ringi tõttu on bussiliini kulud aastas 43 000 krooni võrra suuremad. GoBusi ettepaneku kohaselt peaks selle summa jagama neljaks võrdeks osaks: ühe osa tasuks maavalitsus, ühe Leisi vald, ühe Mustjala vald ja üks osa jääks bussifirma kanda.
Kuna Kihelkonna ja Kärla vallad, kust buss praegu läbi sõidab, ei ole Männiku sõnul huvi liini doteerimiseks üles näidanud, on isegi ülejäänud valdade toetusel kindel, et nendest valdadest buss edaspidi enam läbi sõitma ei hakka.
Leisi ja Mustjala vallad soovivad liini töös hoida, kuid leiavad, et raha selleks peaks siiski tulema mujalt. Mustjala vallavanem Kalle Kolteri sõnul tuleks rahastamine riigimehelikult ära lahendada. "Bussi kasutavad paljud inimesed, kes ei pruugi üldse valla elanikud olla. Liini toimimise eest peaks ikka riik ja kogu maakond hea seisma," ütles Kolter.
Ta nägi probleemile lahendust appi kutsuda maavalitsus, kes pöörduks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole ning vajaliku raha sealt välja nõuaks.
Uuesti asub GoBusi esindaja valdade ning maavalitsusega läbirääkimiste laua taha ilmselt aprilli lõpus. Tallinn-Kihelkonna-Kuressaare bussiliin nr 703 jätkab oma praegusel marsruudil kindlasti vähemalt kaks kuud. "Võibolla isegi kolm-neli kuud. Liini ümbertegemine on aeganõudev ettevõtmine," sõnas Männik.
Seotud lood
Ühistranspordifirma AS GoBus on hädas
probleemsete bussijuhtidega, enamasti heidetakse juhtidele ette ebaviisakat
käitumist reisijate suhtes.
Viljandi maavalitsus valmistab ette
kohtuskäiku bussifirmaga GoBus, kes riigihanke ameti otsuse järgi ei tohi
osaleda maakonnaliinidele vedaja leidmiseks korraldatud pakkumisel.
Autobussi- ja turismikontsern Atko Grupp,
kelle tütarfirma AS Harjumaa Liinid bussid teenindavad Kuressaare linnaliine,
süüdistab maakonnaliinidel reisijaid vedavat GoBusi riigilt raha
väljapressimises.
Juhul kui maakonna bussiliine teenindav
bussifirma GoBus Saaremaa ei saa riigilt dotatsiooni juurde, võib peatselt
juhtuda, et maakonna maaliinibussid jäävad seisma, kirjutas Oma Saar.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.