Kui mobiiltelefoniga rääkides hakkab jutt
hakkima või hoopis katkeb, siis on piisava väljatugevuse tingimustes tegemist
häireväljaga, mis infoedastust moonutab. Kuid side toimimiseks peavad ka
telefonid ja võrguseadmed korras olema.
EMT avalike suhete juht Kaja Pino ütles Postimees.ee-le, et kõne hakkimist põhjustava häire tekitajaks on ka kõik operaatorid ise. "Meile eraldatud sagedusvahemik nõuab raadiokanalite kordamist, Tallinnas näiteks üle paarikümne korra. Selline situatsioon nõuab väga hoolsat raadiovõrgu planeerimist vältimaks sellise häire tekkimist," rääkis Pino.
Peale selle mõjutavad Pino sõnul kõne kvaliteeti erinevad võrgus toimuvad tegevused - kärjevahetus, diapasoonivahetus (900/1800), süsteemivahetus (2G/3G).
Tema sõnul ei tohi ka unustada, et võrk seisab alati koos kahest poolest - võrguseadmetest ja telefonidest. Side veatuks toimimiseks peavad mõlemad korralikult toimima ja üksteist toetama. "Telefonitootjad aga on sunnitud oma uued mudelid konkurentsi survel alati kiirustades välja laskma ja alalõpmata on need veel "bugised". Kui telefon ei suuda võrguga suhelda, võib täheldada igasuguseid efekte - alates kõnede katkemisest, väljatugevuse kadumisest, ühe poole vaikimisest kuni telefoni restardini," märkis ta.
Seotud lood
Eesti suurimal mobiilsideoperaatoril EMT
kulub rikete kõrvaldamiseks kõige kauem aega ehk ligi kolm päeva, selgus
sideameti teenuste kvaliteedinäitajate aruandest.
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.