• OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • OMX Baltic−0,16%271,48
  • OMX Riga0,79%869,3
  • OMX Tallinn−0,06%1 731,57
  • OMX Vilnius0,03%1 064,69
  • S&P 500−1,11%5 970,84
  • DOW 30−0,77%42 992,21
  • Nasdaq −1,49%19 722,03
  • FTSE 1000,16%8 149,78
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110
  • 27.07.07, 11:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paldiski sadam murrab transiidikoridori Hiinasse

3. augustil avatakse Paldiski Põhjasadamas uus transiidikoridor, mille kaudu hakkavad liikuma algul Vene-Rootsi vahelised, hiljem ka Hiinast pärit konteinerveod, kirjutas Den za Dnjom.
Paldiski Sadamate ASi juhatuse esimehe Robert Antropovi väitel on see sadama jaoks üks olulisemaid projekte. Ta selgitas DDle, et laev hakkab käima Rootsi vahet kaks korda nädalas ning konteinerites veetakse nii paberit, puitu kui terast. Selle projekti raames hakkab Paldiski sadama kaudu oma kaupa vedama ka Rootsi mööblikontsern IKEA. Kuna enamik tema mööblitehastest asub Hiinas, on sadamal kavas pikendada transiidikoridori Moskvast Šanghaini. Praegu pidi seal valitsema terav konteineripuudus. Kui õnnestub konteinerid Moskva kaudu Šanghaisse toimetada, siis sealt tuleks IKEA mööbel raudteed pidi Euroopasse. Sel juhul saaks Paldiski sadamast ühtlasi ka IKEA sorteerimisladu. Kui palju see ladu töökohti annaks, ei soostunud Antropov esialgu ütlema.
Antropovi arvates oleks ka mõttekas ühendada praegu eraldi ettevõtetena töötavad Paldiski põhja- ja lõunasadamad. Neist esimene on erakätes, teine aga osa riigile kuuluvast äriühingust Tallinna Sadam. Tallinna Sadama nõukogu liige Märt Vooglaid kommenteeris DDle, et Lõunasadama poolt on tõesti ühinemise vastu huvi tuntud ja ta ise peab sadamate ühendamist ka võimalikuks, kuid samas mingit väga suurt tulu sellest Tallinna Sadamale ei tõuseks. Antropov aga on veendunud, et pikemas perspektiivis oleks sellest kasu. Kui võtta näiteks vastu äridelegatsioone Jaapanist või Hiinast, imestatakse sageli, miks on nii väikeses riigis nii palju eri omanikega sadamaid. Ühinenud sadamaid võiks tema arvates nimetada lihtsalt Eesti Sadamaks.

Seotud lood

Uudised
  • 31.08.07, 16:25
Antropov sukeldus konteineriärisse
Paldiski Põhjasadama juht Robert Antropovi firma OÜ Viru Distiller ja rootslane Jan-Alex Gustav Näsman asutasid 22. augustil firma nimega PTS Logistics AS, mis korraldab konteinerite transiiti.
Uudised
  • 16.08.07, 16:10
Tallinna Sadam: Paldiski 11 hektarile tuleb asfaltplats
Täna otsustas vabariigi valitsus Tallinna Sadamale anda kaks Paldiski krunti, millest sadam plaanib teha suured parklad.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.12.24, 16:35
Vargused näitavad jätkuvalt kasvutrendi. Millised täiendavad meetmed aitavad tagada ärides turvalisust?
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele