Wired vahendab turvafirma Symantec
raportit, millest nähtub, mis hindades kauplevad häkkerid omavahel meie käest
varastatud infoga.
Krediitkaardiandmeid näiteks saab osta tuhande kaupa pundis. Vene võimsa küberründerelva paketti MPack eest tuleb lauale panna 1000 dollarit, ligi 11 300 krooni - programmis on olemas uusim pahavara, ründevarustus ning garantii, et uusimad viirustõrjeprogrammid seda leida ei suuda.
Aga siin on hinnakiri:
- USA krediitkaardi andmed koos kaardi tagaküljel oleva kolmekohalise turvakoodiga - 1-6 dollarit (umbes 11 - 70 krooni).
- Suurbritannia päritolu krediitkaardi andmed koos turvakoodiga - 2 - 12 dollarit (umbes 23 - 136 krooni).
- Andmebaas 29 000 e-maili aadressiga - 5 dollarit (umbes 57 krooni).
- Internetipanga konto, kus on arvel 9900 dollarit ( umbes 112 400 krooni) - 300 dollarit (umbes 3400 krooni).
- Töötava Yahoo või Hotmaili kirjakasti küpsised - 3 dollarit (34 krooni).
- Ülevõetud arvuti - 6 - 20 dollarit (70 - 227 krooni).
- Veebiküljele lõksu seadmine - 3 - 5 dollarit lehe kohta (34 - 57 krooni).
- Ülevõetud Skype'i konto - 12 dollarit (umbes 136 krooni).
- Mängu World of Warcraft konto kuuks - 10 dollarit (umbes 113 krooni).
Seotud lood
Ligi miljoni rämpspostmeili põhjal tehtud
uuring tõi välja selle tüütu kirjadevoo nõrkuse. Selgub, et paljudes kirjades
leiduvad veebilingid osutavad kõik vaid käputäiele serveritele.
Londonis arvutiturvalisust käsitleval
konverentsil oli esinejate hulgas mees, kes esitles end Edina. Tal on selja taga
viis aastat karjääri rämpspostitajana, mil ta saatis internetis laiali reklaami
kasiinodele, ravimitele ja pornolehekülgedele.
Küberkurjategijad on leidnud uusi
mooduseid, kuidas teha interneti kaudu palju raskemini tuvastatavaid ja
peatatavaid rünnakuid, hoiatavad turvaeksperdid.
Rämpspostitajad on leidnud viisi, kuidas
minna läbi Hotmaili ja Yahoo registreerimisel seatud robotilõksudest.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.