Kohtla-Järve elanik, kellel läks tarvis
tarbijakaitse abi, ei leidnud seda ühegi kohaliku omavalitsuse spetsialisti ega
riigiameti kohaliku esindaja juurest.
Pood, kus Galina meelest tarbijaõigusi rikuti, asub Jõhvis. Lootuses tekkinud konflikti lahendada pöördus naine kõigepealt Jõhvi vallavalitsuse poole, kirjutas Põhjarannik.
"Mulle öeldi, et nende küsimustega tegelev spetsialist on praegu puhkusel, ning soovitati pöörduda Kohtla-Järve linnavalitsusse, kuna olen ametlikult selle linna elanik," rääkis Galina. "Tuli välja, et ka Kohtla-Järve linnavalitsuse tarbijakaitse peaspetsialist on puhkusel. Sain küll tarbijakaitseametniku vastuvõtule, ent konflikti lahendamiseks soovitas ta mul millegipärast riigiameti esindaja poole pöörduda. Ka selle ametniku uksel nägin ma silti, et ta on 1. septembrini puhkusel."
Põhjarannikul ei õnnestunud välja uurida põhjust, miks Kohtla-Järve linnavalitsuse tarbijakaitseameti spetsialist saatis Galina riigiameti esindaja juurde, selle asemel et ise probleemiga tegelda. Viimase kahe päeva jooksul pole ametniku kabinetis telefonikõnedele vastatud.
Kui Jõhvi vallavanem Tauno Võhmar kuulis Põhjaranniku käest, et oma õiguste eest võitlev tarbija ei saanud abi kaubandusspetsialisti puhkuse tõttu, ütles ta, et nii poleks tohtinud juhtuda.
"Omavalitsus peab kodanikke teenindama mõne töötaja puhkusest sõltumata ning ma uurin isiklikult välja, miks ei leidunud inimest, kes oleks aidanud sellel naisel tekkinud probleemi lahendada," lubas Võhmar.
"Ilusad sõnad, kuid olen omal nahal kogenud, et tegelikkuses toimib kõik teisiti," ütles Galina. "Kannatan suure stressi all ning olen sellest segadusest väsinud. Pole midagi parata, tuleb oodata Jõhvi vallavalitsuse spetsialisti, võimalik, et ka riigiameti esindaja puhkuse lõppu. Seni ei saa ma üsna suure summa eest ostetud kaupa ümber vahetada ega oma raha tagasi nõuda. Mul on vaja tarbijakaitseametnike abi, ent praegu olen ma oma probleemiga üksi jäetud."