• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 12.09.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaie Kaasil mood geenides

Jõuan Kaiega kohtumisele kümmekond minutit liiga vara ja teen Baltika fuajees aega parajaks. Edasi-tagasi sagivaid naistöötajad vaadates tundub, nagu viibiks moedemonstratsioonil: moekad põlvpüksid ja seostega pluusid, ekstravagantsed ehted. Hiljem naerab Kaie, et nende majas töötamine teeb trendika riietuse omamoodi kohustuseks. "Meie tööpäev algab ikka üksteisele komplimentide tegemisega. Kui muidu peetakse moest rääkimist ehk veidi kerglaseks, siis meile on see ju töö," räägib Kaie ja lisab veidi sõjakalt, et miks ei võiks stiil ja vaimsus koos eksisteerida?
Kaie kuulub nende õnnelike inimeste hulka, kelle huvid ja töö kattuvad. "Kui ma töötaks investeerimispangas, riietuks ma loomulikult hoopis teisiti. Minu ametiga kaasas käiv stiil on veidi rolli sisse elamise moodi, nagu näitlejal," arvab Kaie. Moealal on omapärane stiil pigem pluss. Kui aga Kaie peab avalikult esinema, riietub ta asjalikumalt, kostüümi või kleiti.
Küsin Kaielt, milliste sõnadega ta ise oma stiili hindab? "Naiselik," tuleb kärme vastus. Pärast pikemat pausi järgneb: "Mõõdukalt trendikas."
Kuigi Kaie saab palka uute trendidega kursis olemise eest, iga moekarjatusega ta kaasa ei lähe. "Praegu on ju selline avar ja lai mood, mis kehavormidel paista ei lase ning mis sobib ideaalselt last ootavatele naistele," toob Kaie näite suunast, millega tema kaasa pole läinud. "Mulle meeldib oma kehavorme pigem rõhutada kui peita." Ka militaarmustrid pole Kaie garderoobi pääsenud. Isiklikule ebasümpaatiale lisaks on ta märganud, et kogu Ida-Euroopas ei lähe sõjaväeteema millegipärast sama hästi peale kui mujal maailmas.
Kui argiselt tegeleb Kaie rohkem Montoni suure meeskonna juhtimise ja eelarve numbrite kokkuajamisega, peab ta oma töö kõige põnevamaks osaks n-ö moeluuramist - inimeste jälgimist välismaal, oma sõprade rõivastumise vaatlust, poodides pakutava ning kanga- ja rõivatootmisarengutega kursis olemist - ning kogu selle info põhjal ennustamist ja otsustamist, mida inimestele disainida ja toota.
Kaie on moe vastu huvi tundnud nii kaua, kui ta ennast mäletab. Tema ema tahtis lapsena moekunstnikuks saada. Kaiel on selle tunnistuseks vihik ema joonistatud moodidega. "Ema oli maatüdruk ja õppis lõpuks hoopis agronoomiks," räägib Kaie. "Aga riided lasi ta endale enamasti õmmelda, ja moed kavandas ise." Veel mäletab Kaie, et juba tema vanaema armastas kanda uhkeid kübaraid, mis tollal polnud sugugi tavaline.
Emast erinevalt Kaie joonistada ei osanud ja läks seepärast moe asemel õppima rahvusvahelist ärijuhtimist Concordia ülikooli. Moe juurde sattus ta tänu ostujuhi tööle Tallinna Kaubamajas.
Seal tööd alustades oli Kaiel vanust napilt üle kahekümne. Pisut kogenumad prouad müügiosakonnast kahtlesid, kas teksades plika ikka saab hakkama kaubamajja kostüümide tellimisega? "Muidugi sain hakkama, see on ju kõik õpitav, professionaalsuse küsimus," tõrjub Kaie. Rohkem pole blondi kaunitari imago talle probleeme valmistanud. Kaie usub, et praeguseks on ta ennast ametialaselt tõestanud.
Kuigi umbes poole Kaie riidekapi sisust moodustavad Montoni rõivad, ostab ta meelsasti ka teisi brände. "Huvitav on n-ö omal nahal proovida, kuidas teiste asjad istuvad," leiab Kaie professionaalse nüansi isegi ostlemises. Enamasti teeb Kaie oma ostud välismaal, kuna ta käib seal sageli tööasjus ja seal on lihtsalt rohkem aega poodides käia. Kalleid disainrõivaid käib naine küll vaatamas, aga ostab ikkagi pigem kiirmoe kaubamärke. "Londonist Karen Miller, River Island, Whistles, Ted Baker, Miss Selfridge. Itaaliast Max & Co, Patrizia Pepe," loetleb Kaie oma lemmikuid.
Viimasel kolmel aastal on Kaie ostnud igaks hooajaks uue korraliku koti. Viimati soetas ta kollase koti kaubamärgilt Reiss, mis on olnud ideaalseks värvilaiguks Kaie muidu peamiselt must-valge-beežides värvitoonides garderoobis ja sobinud ta tänavusuviste päikseliste meeleoludega. Kuna kotid on kvaliteetsed kauakestvad asjad, on tal nüüdseks riiulil juba pikk rivi ilusaid kotte.
Kottidele lisaks investeerib Kaie teksapükstesse, mida kannab mitu aastat. "Olen ostnud kolm paari erilisest uuest Jaapani kangast pükse. See on tihedalt kootud, hoiab hästi vormi ega veni välja. Naha vastas mõnusalt siidine," selgitab Kaie. "Neid teksaseid tehakse USAs ja arvatavasti ei ütle paljud need mujal maailmas popid kaubamärgid meie tarbijale veel midagi. Selliste teksaste hinnad algavad 3500 kroonist. Tahtsin katsetada, on need püksid siis nii head, nagu kolleegid mujalt maailmast kiidavad?" Kaie jäi pükstega ülimalt rahule ja selle tulemusena on uusimas Montoni kollektsioonis samast kangast asjad olemas.
Viimasel ajal on Kaie hakanud mõtlema kiirmoe brändijuhi jaoks lausa ketserlikke mõtteid. "Ökoloogiline elustiil ja taaskasutus on praegu kuumad teemad. Ka minu enda tarbimine liigub pidevas kahanemise suunas. Eks ma saan ka vanemaks ja hakkan tähtsustama muid asju." Isiklikule rohelisele südametunnistusele lisaks tuleb Kaiel neid mõtteid mõlgutada ka töö puhul, et olla valmis, kui tarbimistrendid ka siin muutuma hakkavad. Kaie lohutab end sellega, et Ida-Euroopa ostuharjumused on muust maailmast paar aastat maas ja see võimaldab toimuvat ette näha ning selleks valmistuda. Teisest küljest on Kaie kindel, et naistele sissekodeeritud soov kaunis välja näha ja aeg-ajalt oma garderoobi uuendada jääb kestma igavesti. Seetõttu ei kao kusagile ka moebrändid.
Kaie usub, et sellist hullu tarbimisbuumi nagu Londoni noorte seas ei tule Eestis kunagi. "Vahel seisan Londonis Top Shopi ees (kiirmoodi müüv populaarne kauplustekett - toim.), vaatan ja lihtsalt imestan - sõbrannad muudkui tulevad karjakaupa suurte kottidega. Mida nad teevad nende riietega?!" Kaie on mõelnud, et võib-olla on nad meist nõrgemad kombineerijad? Eesti naine valib oma rõivaid rahulikumalt, läbimõeldumalt ja seetõttu ka kannab neid rohkem.
Kaie ise pole ühtegi kandmiskõlblikku asja lihtsalt prügikasti visanud. Kuna töö tõttu sigineb tema garderoobi ikkagi igal hooajal, seega kaks korda aastas, paar-kolm uut komplekti, teeb ta kaks korda aastas põhjaliku kapipuhastuse. Üle jäävad riided annab sõbrannale, kes viib need oma sugulastele. Kohe-kohe kasvab peale ka Kaie vennatütar, kes põnevusega ülejääke ootab.
Garderoobikoristust soovitab Kaie kõigile. Seejuures tuleks vaadata, milliseid rõivaid pole eriti kantud ja samasuguseid enam mitte osta. "Oma stiili tuleb tunda ja kapipuhastus on selleks väga hea," kinnitab Kaie. Tõestuseks, et inimestel on kalduvus sarnaseid riideid juurde osta, on Kaiel kapis arvestatav kogus väikseid musti kleite ja erinevaid valgeid pluuse. Viimase aja suurimad lemmikud ja ahvatlused on just kleidid.
Kaiele meeldivad õudselt ka igasugused mütsid ja kübarad, aga ta on aru saanud, et vastassugupooles tekitavad need tõrget. "Vahel olen peol enda meelest võrratu kübaraga ja siis ütleb mõni sõber: sa oled lõpp stiilne naine, aga miks sul see asi peas on?!" kirjeldab Kaie.
Fotod: Indrek Susi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele