Juhul kui Nord Stream saab kõik vajalikud
kooskõlastused ja alustab Läänemere gaasijuhtme rajamisega, kaalub ettevõte
töödeks vajaliku ühe teenindussadamana Kotka kõrval Tiit Vähi juhitavat Sillamäe
sadamat.
"Torujuhe on vaja enne merre paigaldamist maa peal katta betoonikihiga ning oleme nende tööde teostamiseks juhtme kirdepiirkonnas välja sõelunud kaks võimalikku asukohta. Üks neist sadamatest on Sillamäe ja teine Kotka," lausus Nord Stream AG juhatuse esimees Matthias Warnig Eesti Päevalehele.
Tiit Vähi sõnul on Sillamäe sadam valmis torukatmistehas vastu võtma ja seda igal viisil teenindama.
Tema sõnul on tehase rajamisel peetud läbirääkimisi Itaalia, Prantsusmaa ja Hollandi firmadega, kes on ka pakkujateks Nord Stream'ile, samuti on kohtutud ühe võimaliku torude tarnijaga Jaapanist.
Seotud lood
Äripäev.ee küsis elektrimootorite ja
-generaatorite tootjalt Volta AS tegevjuhilt Aivar Reivikult, kas Eesti peaks
lubama Nord Streami Eesti vetesse uuringuid tegema.
ASi Tavid nõukogu esimees Alar Tamming
leiab, et Eesti ei tohiks uisapäisa venelasi oma vetesse Nord Streami gaasitoru
uuringuteks lasta ega ka ilma põhjaliku kaalumiseta neist uuringutest
keelduda.
Nord Streami asedirektor Dirk von Amelni
sõnul vajab Euroopa rohkem maagaasi, sest see on loodussõbralikum kui kivisüsi
ja tarbimine kasvab. Aastal 2015 tuleb importida 75% gaasi, 2005. aastal
imporditi vaid 59%.
Mart Laar on ühemõtteliselt gaasijuhtme
uuringuteks loa andmise vastu, kuna luba andes on Eestil väga raske mitte
nõustuda selle rajamisega Eesti majandusvetesse.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.