Raudteelaste ametiühing nõuab valitsuselt
konkreetseid vastuseid, milline tulevik raudteed Eestis ees ootab.
24. augustil otsustas Eesti Raudteelaste Ametiühingu juhatus astuda konkreetseid samme seoses transiidi probleemiga ning sellest tuleneva koondamisega. Seoses transiidiküsimuste jaoks oluliste dokumentidega lükkus ametiühinglaste pikett edasi.
Meeleavaldus toimub 20. septembril Stenbocki maja ees aadressil Rahukohtu 3 kell 9.30-10.30, teatas ühing.
Piketi eesmärk on tutvustada ühiskonnale ja tuletada meelde valitsusele, et probleem raudtee ja transiidiga ei ole lahendatud. Tänasel päeval on esimesed koondatavad saanud koondamisteated juba kätte ning nad pole viimased. Raudteelaste sõnul ei suuda lõplikku koondatavate arvu keegi öelda ning nende arvu vähendamist ei peeta oluliseks.
"Väide, et kõik on normaalne ja transiit ei ole oluline - see on vabandus valitsuse jaoks. Härra peaminister ei kaotanud palgas ega pea uut töökohta otsima. Kahjuks on Eestis nii, et kui probleem mind otseselt ei puuduta, siis hoian sellest kaugemale. See aga ei tohi kehtida valitsuse kohta," ütles raudteelaste ametiühingu esimees Oleg Tšubarov.
Kriisi tekkimisest transiidisektoris on möödas neli kuud. Tõsist analüüsi, mis on transiit Eesti jaoks, ei ole meeleavalduse korraldajate sõnul tehtud. "Meedias väljendatakse igasuguseid seisukohti. Tänaseks ei ole valitsusel ega ka tööandjal vajadust midagi ette võtta. Neil on vabandus, et transiit ei ole oluline," märkis ühingu juht.
Eesti Raudtee annab tööd veel üle 2000 inimesele. Eesti Raudteelaste Ametiühing on seisukohal, et raudtee on Eesti riigi jaoks on oluline. Eesti Raudtee on ettevõte, kes suudab riigile tulu tuua ja seda ettevõtet ei tohi põhja lasta.
Seotud lood
Ligi 200 inimese koondamine Eesti Raudteest
võib ettevõtte enda hinnangul maksma minna kuni 10 miljonit krooni.
Tallinna linnapea Edgar Savisaar ütles kohtumisel raudteelaste
ametiühingujuhtide Oleg Tsubarovi ja Tõnu Vaetsaga, et raudteelaste töö
kaotamise eest vastutab valitsus.
Reformierakonna aseesimehe Meelis Atoneni
hinnangul oli Eesti Raudtee aktsiate riigile tagasi ostmine viga, mida ta ei saa
toetada isegi sellele vaatamata, et otsuse langetajaks oli Reformierakonna
juhitav valitsus.
Eesti Raudtee ja tööhõiveamet aitavad
koondatavatel raudteelastel uut töökohta leida või nad ümberõppele suunata.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.