Eesti Ajalehtede Liit (EALL) mõistab Eesti
Posti rasket majanduslikku seisu, kuid ei pea õigeks firma kahjumit vaid
perioodika kojukande hindade ülijärsu tõstmisega katta.
Arusaamatutel põhjustel on kojukande tariifide väljatöötamisel aluseks võetud ainult kaal ja ei ole arvestatud lehtede ilmumissagedust, teatas liit. Liit sai järelpärimisele Euroopa Ajalehtede Liidu peakorterisse vastuse, et üheski Euroopa riigis sellist põhimõtet ei rakendata.
Eesti Posti uued kojukande tariifid, mis peaksid hakkama kehtima 2008. aasta 1. jaanuarist, ei kohtle õiglaselt ja võrdselt kõiki perioodilisi väljaandeid. Eesti Posti poolt väidetav ülikõrge keskmine hinnatõus 30% tabab raskemalt just ajalehti, kusjuures ajakirjade hinnatõus on väiksem.
Väljapakutud kojukande tariifid põhjustavad suuremaid lisakulutusi eelkõige maakonnalehtedele ning üleriiklikele päevalehtedele. Näiteks toovad uued tariifid Postimehele kaasa lisakulutusi 9,1 miljoni krooni eest ehk kulud kasvavad 60%. SL Õhtulehe hinnatõus on 50% ehk 6,1 miljonit, Sakalal 66% ehk üle kahe miljoni ning Virumaa Teatajal samuti 66% ehk 1,4 miljonit krooni.
Kontrollimisel selgus, et tariifide kujundamise printsiipe ei kirjutanud sideamet ette, nagu väidavad Eesti Posti juhid, ning väljaannetega ei ole peetud läbirääkimisi, et selgitada välja, mida uued tariifid endaga majanduslikult kaasa võivad tuua.
EALL peab vajalikuks deklareerida, et:
1. Kojukande tariifide keskmine tõus ei tohi olla 2008. aastal rohkem kui 15-18%.
2. Hindade kujundamisel ei saa arvestamata jätta ilmumissagedust.
EALL nõuab Eesti Postilt nende kojukande tariifide ümbervaatamist ja sideametile uuesti esitamist. Ettepaneku mittearvestamisel võtab EALL kasutusele vastumeetmeid, sealhulgas oma kojukande laiendamise. EALLi hinnangul tõstab Eesti Post hinnad nii kõrgele, et see muudab kasulikuks linnades üle Eesti alustada ajalehtedel ise kojukannet, mis tähendab, et Eesti Posti kahjum suureneb veelgi ja hindade edasine tõstmine suretab maapiirkondades igasuguse trükimeedia tarbimise välja.
Seotud lood
Majandusministeerium saatis lähtuvalt
rahandusministeeriumi 2009. aastaks ette antud eelarve piirsummast Eesti Postile
päringu, kuidas kojukande toetuse kadumine maakonnalehtede kojukande hinnale
mõjuks.
Postiseadusest tulenevalt ühtlustab Eesti
Post alates 1. jaanuarist 2008 perioodika edastamise hinnad, teatas Eesti
Post.
Eesti Post võinuks kinnisvarabuumi toel
teenida kümneid miljoneid kroone, aga faktid räägivad, et firma on olnud oma
kinnisvarale rumal peremees, kirjutas Eesti Ekspress.
Üleriiklikud päevalehed Postimees ja Eesti
Päevaleht ning ärileht Äripäev tõstavad ühel ja samal päeval, 1. oktoobril
hinda.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.