Septembrikuu kaubaveomaht Eesti Raudtee
infrastruktuuril oli esialgsetel andmetel 2,19 miljonit tonni, mis on võrreldes
augustiga protsendi võrra rohkem, teatas Eesti Raudtee.
Eelmise aasta septembrile jäi tänavune tulemus alla 30,2 protsendiga.
Naftat ja naftasaadusi veeti septembris kokku 1,36 miljonit tonni. Enamuse ehk ligi 83 protsenti sellest andis masuudivedu. Viimane suurenes võrreldes eelmise aastaga 2,6 protsenti. Samas aga langes oluliselt heledate kütuste vedu ja kogu nafta ja -saaduste maht, mis oli 21 protsenti väiksem kui aasta tagasi.
Teiseks suuremaks kaubaks oli septembris raudteel põlevkivi, mida veeti kokku 0,36 miljonit tonni ehk üle kahe korra rohkem kui eelmisel aastal. Väetisi veeti septembris 0,12 miljonit tonni, mis oli 30 protsenti mullusest väiksem tulemus. Ligi 0,1 miljoni tonnini ulatus veel ka puistekaupade maht, suurenedes aastaga 27 protsenti.
Transiitveod moodustasid kogu veost septembris 66 protsenti ehk 1,45 miljonit tonni. Võrreldes mullusega oli transiit ligi 42 protsenti väiksem. Kohalikes vedudes liikles kokku 0,52 miljonit tonni kaupu, ületades eelmist aastat 73 protsendiga. Importvedude maht oli 0,13 miljonit tonni e 53protsenti väiksem.
Eksportveod suurenesid 38 protsenti, olles kokku 0,09 miljonit tonni.
Kokku veeti 9 kuuga Eesti Raudteel 29,15 miljonit tonni kaupu. Eelmise aasta 9 kuu jooksul oli veomaht 32,71 miljonit tonni, mis jääb käesoleva aasta mahtudele alla 10,9 protsendiga.
Autor: ÄP praktikant
Seotud lood
Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas
Glase sõnul lasi firma viimasel konkursil oma peahoone hinna vabaks, sest 212
miljoni krooniga ei tahtnud seda keegi osta.
AS Eesti Raudtee sõlmis Pikk tänav 36/
Olevimägi 5/7 peahoone müügilepingu OÜga Casuarina, teatas raudtee.
Tallinna Lennujaam tahab saavutada süsinikuneutraalsuse järgmisel ja kliimaneutraalsuse 2030. aastal. Neist viimane eesmärk on Tallinna Lennujaama finantsjuhi ja juhatuse liikme Anneli Turkini sõnul ambitsioonikas ja väljakutsuv, sest kõiki tehnoloogiaid selle saavutamiseks veel olemas ei ole.