Euroopa Liidu lennureisijad võivad peagi
lennukites mobiiliga rääkida, sest luuakse süsteem, mis peaks elimineerima
senised tehnilist laadi takistused.
Pärast tehnoloogia väljatöötamist peab selle kasutamiseks saama loa ka riiklikelt ametkondadelt. Seejärel on juba lennufirma otsustada, kas nad soovivad vastavaid investeeringuid teha, vahendas BBC.
Kasutada saaks mobiiltelefone siis, kui lennuk on maapinnast kõrgemal kui 3000 meetrit.
Virgin Atlanticu esindaja sõnas, et nad jälgivad teemat teraselt. „Me uurime oma klientide soove ning kui vastava teenuse järele on nõudlust, siis me kindlasti ka tagame neile võimaluse mobiiltelefone kasutada”.
Helistamine lennukilt saab olema kallim kui maapinnalt, kuid täpseid hindu pole veel paika pandud. Süsteem võiks rakenduda kõige varem järgmise aasta jooksul.
Hetkel on mobiilid lennukeis keelatud väidetavalt seetõttu, et nad segaksid lennuki elektroonilisi seadmeid.
Tehniline lahendus näeb välja järgnev: lennuki pardal on baasjaam, mis suhtleb lennukis olevate telefonidega ning vahendab kõnesid maale läbi satelliidi. Baasjaama tekitatud väli on väikse võimsusega ning kasutatav ainult lennuki sisemuses.
Samuti on tehtud võimatuks mobiilide otseside loomise võimalus maapealsete tugijaamadega
Hetkel plaanitakse lennukitele rajada vaid 2G võrk, kuid teenuse edukuse korral on võimalik lisada ka 3G või mõni muu tulevikus loodav standard.
Seotud lood
Iga kord, kui lendate lennukiga, tehakse
teile selgeks, et mobiiltelefonid tuleb lennu ajaks välja lülitada. Kuid miks
see vajalik on? Tavapärane seletus on, et telefon segab lennuki elektroonilisi
seadmeid, kuid kas see ikka on nii?
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.