Baltika müügiefektiivsus on sel aastal
vähenenud kiire laienemise tõttu väljapoole Balti riike, teatas Baltika.
Samuti avaldab müügiefektiivsusele mõju see, et uued poed on suurema pinnaga. Kolmandas kvartalis on näha aga müügiefektiivsuse kahanemise aeglustumist - kui esimesel poolaastal vähenes keskmine müügiefektiivsus 10 protsendi võrra, siis üheksa kuu müügiefektiivsus vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 7 protsendi võrra.
Kolmandas kvartalis lisas Montoni kaubamärk uue tootevaldkonnana oma kollektsiooni jalanõud. Jalanõude kahe esimese kuu müük on osutunud planeeritust poole edukamaks. Turgude lõikes oli Grupi suurimaks jaeturuks üheksa kuu kokkuvõttes jätkuvalt Eesti, kuigi mõne kuu lõikes on Leedu turg sel aastal Eestit müügimahult juba ületanud. Üheksa kuu kõige suurem jaemüügi kasv toimus Venemaal, mis tuleneb viimase 12 kuu kõige kiiremast müügipinna kasvust. Poola üheksa kuu müük küll vähenes ebaefektiivsete poodide sulgemise tõttu, kuid võrreldavate poodide müük suurenes aastaga 12 protsendi võrra. Alates neljandast kvartalist on Poola müük võrreldav, sest viimane poe sulgemine toimus seal 2006. aasta septembris.
Neljandas kvartalis on planeeritud avada 2-4 poodi, mille tulemusena jõuab Baltika Grupi poodide arv aasta lõpuks 127-129-ni. Neljandas kvartalis lisandub Baltikale uus turg - Tšehhi. Prahas Palladiumi keskuses avatakse oktoobri lõpus Montoni pood.
Kolmandas kvartalis hulgimüük vähenes eelmise aastaga võrreldes 12,9 protsenti. Hulgimüügi vähenemine on planeeritud ning see on seotud konservatiivsema müügipoliitikaga Vene hulgipartnerile. Baltika suurimaid hulgimüügipartnereid Venemaal on ettevõte, mis opereerib Siberi ja Uurali piirkonnas ligikaudu 30 Baltika kaubamärke müüvat poodi.
Baltika Grupi selle aasta tulemusi mõjutab kiire müügipinna kasv ning uute poodide pikem käivitumisperiood, mil planeeritud müügiefektiivsuse saavutamine toimub oodatust pikema aja jooksul. Seda peamiselt Venemaal, kus on toimunud ka kõige suurem - rohkem kui kahekordne - müügipinna kasv viimase 12 kuu jooksul. Venemaa poodide käivitumisperiood kujuneb hinnanguliselt kuni 18-24 kuu pikkuseks. Positiivset trendi on aga näha Vene turu võrreldavatel poodidel, kus müügikasv ulatus esimesel üheksal kuul viie protsendini.
Kolmanda kvartali brutomarginaal tõusis 52,6% protsendini võrreldes eelmise aasta sama perioodi 48,7 protsendiga.
Grupi turustuskulud, mille alla kuuluvad kõik kauplustega seotud kulud, kasvavad (üheksa kuu kasv 61,5 protsenti) seoses müügipinna suurenemisega. Lisaks on Venemaal poodide opereerimiskulud kõrgemad kui Baltikumis.
Kolmandas kvartalis sai ettevõte tulu ka kinnisvara ümberhindlusest summas 6,8 miljonit krooni.
Seotud lood
Negatiivsete uudiste ja pessimistlike
prognooside vool jätkab aktsiahindade langetamist Tallinna börsil, Äripäeva
indeks on juba langenud eelmise aasta novembri keskpaiga tasemele.
Baltika III kvartali puhaskasum kukkus
aastataguse ajaga võrrelduna 50 protsenti, teatas ettevõte börsile.
Hoogsalt idaturul laieneva Baltika kasum
kukkus kolmandas kvartalis 50 protsenti ja ettevõtte aktsia langes selle uudise
peale eile 5 protsenti.
Eesti ja kogu Baltikumi suurim kasutatud autode jaemüüja AS Longo Group pakub kõigis kolmes Balti riigis võlakirju summas 10 miljonit eurot, mille aastane fikseeritud intressimäär on 10% ja tähtaeg kolm aastat. Võlakirjade märkimisperiood kestab kuni 25. novembrini ning on avatud nii jae- kui ka kutselistele investoritele.