Enamik vigu saab alguse ammu enne värbamist. Siis annab tunda, kui ettevõttel ei ole endast selgelt pilti või on tal mainega halvad lood, juhtimine on kehv, ebakvaliteetsetest teenustest ja toodetest rääkimata.
Või ajab ta valet asja valel turul: ka tööjõu kui olulise ressursi puudumine muudab äriajamise mõnel juhul mõttetuks.
Asja teine külg on see, et personalijuhil pole just sageli käes hoobasid ettevõtte juhtimiskultuuri muutmiseks või strateegilistes otsustes kaasa rääkimiseks.
Viimasel ajal räägitakse sellest, et turundus tuleks värbamisse kaasata, töökuulutustele värvilised lindid külge riputada ja tööotsijaid löövate lausetega mõjutada. Mingi aja võib ka selline lähenemine end õigustada ja huvilisi juurde tuua.
Siiski on see kokkuvõttes libe tee, sest tööletulija näeb varem või hiljem seda, mis tegelikult ettevõttes on või ei ole.
Mõistlik on värbamismainet kujundades lähtuda sellest, mis meil olemas on, ja anda oma panus seal.
Autor: Tiina Saar
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.