Eelmisel aasta ehitusbuumi ajal, mil
ärimehed Andres Koger ja Toomas Annus mõistsid, et töötajate hoidmiseks peab
keskmine palk lähenema 30 000 kroonile, pidid Facio Ehituse töötajad leppima
mitu korda väiksemate numbritega.
Facio Ehituse keskmine brutopalk oli eelmisel aastal 10 500 krooni, mis oli 300 krooni kõrgem kui Prisma Peremarketil, kirjutas Äripäev.
"Firma maksab töötajatele kindlasti konkurentsivõimelist palka ja põhikaadri voolavus on väike," kinnitas Facio juhatuse esimees Toomas Tromp. Mees põhjendas teistest madalamat tasu töötajate arvutamise metoodikaga. Tema sõnul kajastuvad selles numbris kõik töötajad, ka need, kes on osalise tööajaga.
Siiski ei soovinud Tromp hiljem keskmiste palkade andmeid korrigeerida ja jäi majandusaasta aruandest tuletatud numbri juurde.
"Facio Ehituse AS ümbrikupalka ei maksa," kinnitas ettevõtte juht.
Ta kahtles Eesti Ehitusettevõtjate Liidu direktori Indrek Petersoni hinnangus, et ehitusel makstakse 30-40 protsenti ehitajate palgast ümbriku vahendusel. Samuti ütles Peterson septembris, et ehitustööline saab igal juhul keskmiselt kätte 16 000-17 000 krooni.
Palgaportaali palgaotsing.ee on töötajate endi sisestatud palgaandmete alusel ehituse lihttöölise keskmine netopalk 13 380 krooni, ent 75 protsenti saab vähem kui 12 500 krooni. Ehk üle kolme neljandiku lihttöölise ei saa keskmist palka.
Seotud lood
Facio Ehitus ASi auditeeritud majandusaasta
aruande kohaselt oli ettevõte käive 2007. aastal 940 miljonit krooni ja
tulumaksueelne kasum 77 miljonit krooni. Käive kasvas võrreldes eelmise
aastaga 33%.
Täna arutas Harju maakohus kahe väikefirma
nõudeid, kes soovivad Facio Ehituselt saada kätte rohkem kui 800 000 krooni
võlga.
Täna teatas pealinna häälekandja Raepress,
et Tallinna Kopli piirkonda ehitatakse järjekordne munitsipaalmaja. Maja
maksumuseks on arvestatud 143,1 miljonit krooni ning ehitustöid hakkab teostama
Facio ehitus.
Kuigi Eesti keskmine palk oli eelmisel
aastal veel neljakohaline, maksid mitmed ehitusfirmad oma töötajatele 30 000
krooni ringis kuus. Ametlikult.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.