Täna tegi Euroopa Komisjoni
tarbijakaitsevolinik Meglena Kuneva teatavaks, et lennupiletite müük internetis
võetakse luubi alla.
Luubi alla on võetud Euroopa juhtivad lennuettevõtted, odavlennufirmad ja muud lennupileteid müüvad veebilehed. 24.–28. septembri nädalal, mil esmakordselt toimus ELi ühisaktsioon tarbijaõiguste kaitseks (Euroopa Komisjoni koordineerimisel), uurisid Austria, Belgia, Bulgaaria, Eesti, Hispaania, Itaalia, Kreeka, Küprose, Leedu, Malta, Portugali, Prantsusmaa, Rootsi, Soome, Taani ning samuti Norra riiklikud täitevasutused rohkem kui 400 veebilehte, et kontrollida nende vastavust ELi tarbijakaitseseadustele, teatas Euroopa Komisjoni Eesti Esindus.
„Olgu tarbija Brüsselis või Barcelonas või Münchenis või Manchesteris – ikka tuleb talle pakkuda selget ja õiglast hinda, mitte mingeid varjatud üllatusi kirbukirjas trükitud lepingutingimustes,“ kinnitas Euroopa Komisjoni tarbijakaitsevolinik Meglena Kuneva. „Leidsime, et ligi 50% lennupileteid müüvatest veebilehtedest veavad praegu Euroopa tarbijat alt. Täna avaldatud numbritest ilmneb, et selles valdkonnas on tegemist olulise probleemiga. See küsimus on üleeuroopaline ning nõuab üleeuroopalisi meetmeid.“ Ta lisas: „Täna esitan ettevõtetele kõige rangema hoiatuse, et nad astuksid kiiresti samme ja lööksid korra majja. Kui kell jaanuaris kukub, ei kõhkle ma ettevõtteid, kes ikka veel seadust rikuvad, avalikult ja nimepidi häbiposti naelutamast.“
Niisugune üleeuroopaline „haarang“ on ELis uut tüüpi täitevmeede – süstemaatiline kontroll, mis toimub eri liikmesriikides samaaegselt ja koordineeritult, et uurida tarbijakaitsealaste õigusaktide rikkumisi. Lennupiletite müügi uurimise algatas ja seda koordineeris Euroopa Komisjon tarbijakaitsealase koostöö määruse alusel, mis jõustus 2006. aasta lõpul.
Niisugusele laiahaardelisele kontrollile järgneb täitevfaas, mil ametiasutused võtavad ettevõtetega ühendust ja nõuavad, et nood oma veebilehed korda teeks või oma seisukohad esitaks. Volinik Kuneva hoiatas täna, et annab ettevõtetele vastamiseks aega neli kuud. Ettevõtteid, kes ei vii oma veebilehti selleks tähtajaks ELi õigusega vastavusse, võib oodata kohtuasi, ning samuti ei kõhkle volinik neid avalikult nimetamast ja häbiposti panemast.
"Kontrollitute seas olid nii lennuettevõtjad kui ka reisifirmad ja meie hinnangul ei ähvarda praegu neist ühtegi veel sulgemine. Konkreetsete ettevõtete nimesid hetkel siiski välja ei tooks, sest ettevõtted on näidanud üles koostöövalmidust ja asunud tarbijakaitseameti poolt esitatud nõudeid täitma," kommenteeris aripaev.ee-le tarbijakaitse pressiesindaja Evelin Koppel.
"Estonian Airi leht läbis sel (2007) kevadel tarbijakaitseameti kontrolli. Selle tulemusena tarbijakaitseamet kinnitas, et Estonian Airi kodulehel lennupileteid puudutav info on vastavuses kõigi kehtestatud nõuetega. Usume, et tarbijakaitseamet käsitleb kõigi lennufirmade kodulehti võrdse põhjalikkusega," kommenteeris küsimust Äripäevale Estonian-Airi PR-juht Ilona Eskelinen.
Seotud lood
Ligi pooled Euroopa lennufirmad,
kaasaarvatud odavlennufirma Ryanair, peavad võib-olla uuel aastal oma veebilehed
sulgema.
Reisieksperdi tegevdirektori Sven Lõokese
sõnul teavad kõik, kuidas peab lennupileteid veebis müüma, kuid kahjuks on
kohati Reisieksperdi veebi sattunud sooduspakkumistes ebatäpset hinnainfot,
edaspidi see kaob.
Kõik teadsid Helenet (42) kui sooja ja elava iseloomuga edukat naist. Tööl olles oli ta asjalik ning kodus tegeles laste ja majapidamisega. Õhtuti premeeris ta end tihti pokaali veiniga, et igapäevaseid muresid vaigistada ja stressi leevendada. Viimasel ajal vaevles ta aga unetuse käes ja ka lähedaste sõnul hakkas ta oma sära kaotama. Enese teadmata viis pidev veinitamine naise sügavamale alkoholi lõksu ja õhtusest lõõgastusrituaalist sai hoopis uneprobleemide põhjustaja. Helene jagab oma lugu, kuidas ta sõltuvusest vabanes ja enda elus uue lehekülje keeras.