• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 225−0,25%39 381,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,86
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 225−0,25%39 381,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,86
  • 26.11.07, 18:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna sadam pole kindel koostöös Muuga sadama emafirmaga

Tallinna sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna sõnul pingutab Muuga sadama emafirma Transiidikeskus üle rääkides kindlast koostööst Tallinna sadama ja Transiidikeskuse vahel.
Kaljurand näeks Tallinna sadam operaatorifirmana hoopis mõnda Hiina transiidifirmat või mõned muud rahvusvahelist ettevõtet.
Kuna alles 11.detsembril lõpeb Tallinna sadama poolt välja kuulutatud riigihange infrastruktuuri ehitaja leidmiseks ja alles siis selgub ka ehituse täpne maksumus, ei saa täna veel mingitest koostöölepetest juttu olla, rääkis aripaev.ee-le Tallinna sadama tegevjuht.
Tema sõnul seab Tallinna sadam praegu eesmärgiks eelkõige investeerimise konteinervedudesse. "Meil on oma projektid ellu viia, et kubandus Tallinna sadamas oleks kõikidele pooltele võimalikult mugav ja kiire," ütles tegevjuht.
Kaljurand kummutas väite nagu peaks Tallinna sadam kartma ohtlikku konkurenti Severstaltransi, kes omandas 50% osalused Kotka Mussalo Sadama ja Helsingi Läänesadama konteinerterminalides ning Moby Diki terminalis Peterburi lähistel Kroonlinnas. „Venemaa ei ole hirmutav,“ ütles Kaljurand ning lisas, et siin on Transiidikeskus taas asju emotsionaalseks ajanud.
Tallinna sadam vaatab tegevjuhi sõnul koostöös täna pigem Hiina poole ning loodab, et Hiina firmad tulevad Eestisse investeerima.
Teisalt püüab Tallinna sadamal suurtele operaatoritele hea mulje jätta, kuna lähima 5- 8 aasta jooksul teevad Baltikumi sadamad läbi suure arengu ja seda hindavad ka suured operaatorid, kes valivad sadamaid kus nn kanda kinnitada. Suuri operaatoreid peab Kaljurand antud hetkel kõige olulisemaks: „Me peame ise ennast tõestama. Oluline on millisesse Baltikumi sadamasse suured operaatorid tulevad.“ Loomulikult tahaks Tallinna sadam neid suuri operaatoreid enda sadamasse, rääkis tegevjuht.
Tallinna sadama juhi sõnul pingutab Transiidikeskus üle näiteks nagu kunagi meedias paljukajastatud biodkütuse projekt, mis lõppude lõpuks tööle ei läinudki.
Naftamagnaatidele Aadu Luukasele ning Anatoli Kanajevile kuulunud Muuga Sojatehas plaanis hiljemalt tänavu juulis käivitada Muuga sadamas tehase, mis oleks sojaubadest tootnud kanasööta ning biodiislikütust.
Sojaõli tootmise plaan susises Luukasel ja Kanajevil juba alates 2002. aastast, ent asja algus viibis. Muuga Sojatehase juhatuse liige Erik Laidvee lubas 2005. aasta sügisel, et tehase võimsus ulatub 100 000 tonni biokütuseni aastas. Lisaks biokütusele oleks tootmisliinidelt tulnud kuni 370 000 tonni kanasööta. Tehases pidi tööd saama 75 inimest.
Firma omas Muuga sadamas hoonestusõigust 6,6-hektarilisele krundile ja lubas tehase püsti panna 18 kuuga. Investeeringu suurust omanikud ei avaldanud. Ajakirjandus hindas seda ligi 400 miljoni kroonini.

Seotud lood

Uudised
  • 03.12.07, 07:18
Sadama maaostu tagant kumab Vooglaiu nimi
Tallinna Sadam soovib osta Muuga sadama kõrval asuvat maatükki, mille kummalistest ja keerukatest omanikuvahetuse skeemidest käib läbi ka Tallinna Sadama nõukogu liikme Märt Vooglaiu nimi. Veelgi enam, selle tehingu tagant paistab siiani Vooglaiu vari.
Uudised
  • 11.12.07, 11:01
Tallinna Sadama reisijanumbrid eelmise aastaga võrreldes languses
Tallinna Sadama andmetel on reisijatenumbrid eelmise aasta sama ajaga võrreldes kahanenud, vaid Tallink ja SuperSeaCat on oma reisijatenumbreid vähesel määral suurendada suutnud.
Uudised
  • 26.11.07, 14:42
Transiidikeskus laiendab Muuga sadamas haaret
Transiidikeskuse kontsern on käivitanud kolm uut suurprojekti, mis peaksid rakenduma 2008 aastal ja mille aastaseks kogukäibeks on planeeeritud üle miljardi krooni.
Uudised
  • 18.12.07, 07:32
Siff ja Kanajev müüsid Muuga rahamasina
Endel Siff ja Anatoli Kanajev müüsid ligi miljardi krooni eest osaluse Pakterminalis, mis on oma loomise algusest tänaseni maksnud omanikele ligi 5 miljardit krooni dividende.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 12:03
ABB ärijuht: Eestil on tugeva tööstusriigi maine
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele