• OMX Baltic0,49%272,95
  • OMX Riga−0,45%870,4
  • OMX Tallinn−0,23%1 756,43
  • OMX Vilnius−0,16%1 047,86
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,39%8 108,71
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,72
  • OMX Baltic0,49%272,95
  • OMX Riga−0,45%870,4
  • OMX Tallinn−0,23%1 756,43
  • OMX Vilnius−0,16%1 047,86
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,39%8 108,71
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,72
  • 06.05.08, 16:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam investeerib 860 miljonit krooni konteinerterminali

ASi Tallinna Sadam nõukogu kiitis heaks 860 miljoni krooni suurused investeeringud Muuga sadama idaosa laienduse I etapi väljaehitamiseks.
Muuga sadama idaosa laienduse esimene etapp hõlmab endas 27 hektari suuruse täiendava territooriumi ning 400 meetri pikkuse kailiini rajamist Muuga sadama idaossa, mis võimaldaks käidelda kuni 500 000 TEU-d konteinereid ehk 250 000 konteinerit pikkusega 40 jalga, teatas firma börsile.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul neid mõjureid, mis domineerisid transiitvedude kasvul veel lähiminevikus, hetkel enam pole ning seetõttu tuleb luua uued tooted ja teenused globaalsetes tarneahelates konkureerimiseks. "Arvestades arenguid rahvusvahelises kaubavahetuses kogu Läänemere regioonis, saab siinkohal arvestada peamiselt just konteinerite veo ja sõiduautode transiidiga," märkis Seli.
Seli sõnul on ASi Tallinna Sadam nõukogu analüüsinud erinevaid konteinervedude kasvuprognoose Läänemere piirkonnas ning leiab kuni 500 000 TEU konteineri käitlemiseks piisavaid garantiisid, et nimetatud projektiga Tallinna Sadamas edasi minna. "See investeering on suunatud nii Eesti kohaliku kui ka teiste Balti riikide konteinerturu üha kasvava nõudluse rahuldamiseks põhja-lõuna suunal," lisas Seli.
Muuga sadama edasise laienemise osas soovib aga ASi Tallinna Sadam nõukogu läbi viia täiendavaid uuringuid projekti laiema mõju kohta kogu Eesti infrastruktuurile ja saada võimalikelt tulevastelt koostööpartneritelt konkreetsemaid garantiisid kaubamahtude osas. Kogu Muuga sadama idaosa väljaehitamise projekti arutelu jätkab Sadama nõukogu käesoleva aasta sügisel.
Seli täpsustas aripev.ee-le, et laienduse väljaehitamiseks kulub kaks aastat. Kui Hiina partneritega läbirääkimised edenevad, nende soovid ja nõudmised selginevad ning lepitakse kokku, kes täpselt millesse investeerib, siis on see piisav aeg, mille jooksul saab plaanidesse ka muudatusi teha. „Eestlased ei taha ju, et iga kolme minuti tagant stardib auto konteineriga maanteele. Peame läbi rääkima, palju on meretransporti, palju veetakse raudteel. Hiinlasega on tegu pigem ida-läänesuunalise kaubandusega,“ selgitas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 24.09.08, 16:18
Eesti-Hiina mereveolepe loodab odavat logistikasüsteemi
Eesti-Hiina mereveokokkulepe sõlmimisel ütles Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan, et Tallinna sadam saaks majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav olema.
Uudised
  • 07.05.08, 08:57
Peaminister Ansip ei poolda hiigelterminali rajamist
Peaminister Andrus Ansip kahtleb Hiina Ningbo sadamaga koostöös rajatava suure konteinerterminali mõttekuses seni, kuni ei suudeta vastata küsimusele, kuhu konteinerid Eestist probleemideta edasi liiguksid.
Uudised
  • 11.01.08, 16:48
Muuga sadamast saab Hiina kaupade jaotuskeskus
Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Uudised
  • 11.07.08, 14:25
Muuga terminali laiendavad taanlased
Sellel nädalal allkirjastasid AS Tallinna Sadam ja ühispakkujad KMG Inseneriehituse AS, Per Aarsleff A/S (Taani) ning Rohde Nielsen A/S (Taani) projekteerimis-ehitustöövõtu lepingu Muuga konteinerterminali laiendamiseks. Lepingu summa on 860 miljonit krooni, millele lisandub käibemaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 31.10.24, 13:21
Elisa juht: kestlikkuse rongi enam ei peata
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele