ASi Tallinna Sadam nõukogu kiitis heaks 860
miljoni krooni suurused investeeringud Muuga sadama idaosa laienduse I etapi
väljaehitamiseks.
Muuga sadama idaosa laienduse esimene etapp hõlmab endas 27 hektari suuruse täiendava territooriumi ning 400 meetri pikkuse kailiini rajamist Muuga sadama idaossa, mis võimaldaks käidelda kuni 500 000 TEU-d konteinereid ehk 250 000 konteinerit pikkusega 40 jalga, teatas firma börsile.
ASi Tallinna Sadam nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul neid mõjureid, mis domineerisid transiitvedude kasvul veel lähiminevikus, hetkel enam pole ning seetõttu tuleb luua uued tooted ja teenused globaalsetes tarneahelates konkureerimiseks. "Arvestades arenguid rahvusvahelises kaubavahetuses kogu Läänemere regioonis, saab siinkohal arvestada peamiselt just konteinerite veo ja sõiduautode transiidiga," märkis Seli.
Seli sõnul on ASi Tallinna Sadam nõukogu analüüsinud erinevaid konteinervedude kasvuprognoose Läänemere piirkonnas ning leiab kuni 500 000 TEU konteineri käitlemiseks piisavaid garantiisid, et nimetatud projektiga Tallinna Sadamas edasi minna. "See investeering on suunatud nii Eesti kohaliku kui ka teiste Balti riikide konteinerturu üha kasvava nõudluse rahuldamiseks põhja-lõuna suunal," lisas Seli.
Muuga sadama edasise laienemise osas soovib aga ASi Tallinna Sadam nõukogu läbi viia täiendavaid uuringuid projekti laiema mõju kohta kogu Eesti infrastruktuurile ja saada võimalikelt tulevastelt koostööpartneritelt konkreetsemaid garantiisid kaubamahtude osas. Kogu Muuga sadama idaosa väljaehitamise projekti arutelu jätkab Sadama nõukogu käesoleva aasta sügisel.
Seli täpsustas aripev.ee-le, et laienduse väljaehitamiseks kulub kaks aastat. Kui Hiina partneritega läbirääkimised edenevad, nende soovid ja nõudmised selginevad ning lepitakse kokku, kes täpselt millesse investeerib, siis on see piisav aeg, mille jooksul saab plaanidesse ka muudatusi teha. „Eestlased ei taha ju, et iga kolme minuti tagant stardib auto konteineriga maanteele. Peame läbi rääkima, palju on meretransporti, palju veetakse raudteel. Hiinlasega on tegu pigem ida-läänesuunalise kaubandusega,“ selgitas ta.
Seotud lood
Eesti-Hiina mereveokokkulepe sõlmimisel
ütles Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan, et Tallinna sadam saaks
majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav
olema.
Peaminister Andrus Ansip kahtleb Hiina
Ningbo sadamaga koostöös rajatava suure konteinerterminali mõttekuses seni, kuni
ei suudeta vastata küsimusele, kuhu konteinerid Eestist probleemideta edasi
liiguksid.
Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja
Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade
jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Sellel nädalal allkirjastasid AS
Tallinna Sadam ja ühispakkujad KMG Inseneriehituse AS, Per Aarsleff A/S (Taani)
ning Rohde Nielsen A/S (Taani) projekteerimis-ehitustöövõtu lepingu Muuga
konteinerterminali laiendamiseks. Lepingu summa on 860 miljonit krooni, millele
lisandub käibemaks.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.