Transiidikeskuse kontsern on käivitanud
kolm uut suurprojekti, mis peaksid rakenduma 2008 aastal ja mille aastaseks
kogukäibeks on planeeeritud üle miljardi krooni.
Eesti üks suurimaid transiidiettevõtteid ühendav kontsern Transiidikeskus sai tegevusloa oma neljandale stividorifirmale Muuga sadamas OÜ Baltic Scrap Terminal (BST), teatas Transiidikeskus.
Firma asutajateks on Transiidikeskuse AS osalusega 50% ja Baltfer Co. OÜ 50%ga. Ettevõtte 50 000ruutmeetrine hoiuplats saab valmis 2008. aasta alguseks. Uue operaatori kaubamahuks planeeritakse 120 000 tonni aastas ja 2008. aasta netokäibeks 35 000 000 krooni. Firma on alustanud ka vanametalli treidinguga.
Tallinna Sadamale ja Eesti majandusele on projekt tegijate sõnul tervikuna väga kasulik ning hädavajalik, et üha tihenevas konkurentsis oma turuosa hoida ja kasvatada. Nimelt avalikustati eelmisel nädalal, et Tallinna Sadam sai ohtliku konkurendi – Vene transpordihiid Severstaltrans omandas 50% osalused Kotka Mussalo Sadama ja Helsingi Läänesadama konteinerterminalides ning Moby Diki terminalis Peterburi lähistel Kroonlinnas.
„On oht, et Severstaltransi üheks esmaseks ülesandeks on suunata osa täna Eesti kaudu Venemaale liikuvatest konteineritest läbi oma Soome terminalide Kujunenud olukorras on Tallinna Sadama toetus meie konteinerterminali laiendamise projektile ülitähtis,“ teatasid projekti korraldajad.
Transiidisektorit läbivate kaubavoogude üldise languse olukorras on Transiidikeskuse tütarfirma Muuga CT suutnud säilitada viimaste aastate stabiilse 20% mahu kasvu ka sel aastal, uuel aastal prognoosib firma kasvu jätkumist samas tempos. “Konteinerterminali laienduse kiire valmimine võimaldaks suurendada aastaks 2015 Eestit läbivate konteinerite mahu kahekordseks,” kinnitas Transiidikeskuse juhatuse liige Erik Laidvee. “See tooks kasu nii Tallinna Sadamale kui Eesti majandusele tervikuna.”
Kaubavoogude suurenedes ja treidingu osatähtsuse kasvades tekib vajadus kaupa töödelda, anda talle kohapeal lisaväärtust. Suurenevate kaubavoogude paremaks haldamiseks on rajamisel Transiidikeskuse teine uus äriprojekt Muuga sadama läheduses – raudteeühendusega Konteinerdepoo, millesse omakorda on plaanis investeerida orienteeruvalt 150 miljonit krooni.
Uusi töökohti tekib depoo loomisel 52, käibeks prognoositakse 60 miljonit krooni aastas. Depoo hakkaks osutama täisteenusepaketti, mis koosneb konteinerite hoiustamisest, remondist, puhastusest, värvimisest, inspekteerimisest, kaupade laadimisest ja lossimisest konteineritesse ja konteineritest. Hetkel on käimas lõplik asukohavalik Muuga sadama lähistel kolme pakutud võimaliku krundi vahel. Projekt on plaanis käivitada 2008. aasta kevadel.
Lisaks sellele tegeleb Transiidikeskuse AS uute kaubavoogude otsingutega ka kontserni kuuluvatele teistele firmadele AS Muuga CT, AS Refetra ja AS DBT.
Seotud lood
Tallinna sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna
sõnul pingutab Muuga sadama emafirma Transiidikeskus üle rääkides kindlast
koostööst Tallinna sadama ja Transiidikeskuse vahel.
Nelja Poola sadama arendamisse on lähema
viie aasta jooksul plaanis investeerida ligi 500 miljardit eurot ehk 7,8
triljonit krooni.
Suure hurraaga välja tulnud "Ida-Virumaa
arengumootor" ehk Sillamäe sadam töötab alavõimsusel, sajad miljonid investorite
kroonid ootavad paremaid päevi.
Transiidiekspert Raivo Vare sõnul on Muuga
sadama emafirma Transiidikeskuse AS-i tegevusalade laienemine loomulik jätk
aprillisündmustele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.