Mullu Äripäeva TOP 100 16. kohalt tänavu
esikolmikusse jõudnud Eesti kasiinoturu kauane tuus Olympic Casino Eesti jääb
veel põhja- ja lõunanaabritele alla, kuid lubab neile peagi sabale astuda.
Äripäeva TOPi küsimustele vastas Olympic Casino Eesti tegevjuht Tarmo Kase.
Mida põrutavat väiksel Eesti turul veel teha annab, et arenguruumi jätkuks?
Mida põrutavat? Sel aastal võtsime üle Kristiine Kasiinod ning loodame sellestki OCE-le ja kogu grupile korralikku majanduslikku tulu tõusvat. Samas, Eesti suurim kasiino – Olympic Casino Reval Park Hotel Casinos – jääb suuruselt ja glamuurilt Helsingile, Riiale ja Vilniusele alla. See võiks olla lähiaastate üks suuremaid väljakutseid.
Mida olete andnud Eesti ettevõtlusele?
Usun, et Olympic Entertainment Group (OEG) on praegu üks Eesti ettevõtluse lipulaevadest. Püüame tema tütarfirmana olla siinses ettevõtluses samasuguseks eeskujuks. Seda mitte ainult heade tulemuste, vaid ka juhtimise, moodsate tehnoloogiate kasutamise ja ettevõtte läbipaistvusega. Muidugi tahame säilitada 700 inimesele töökoha, see on ju Eesti oludes arvestatav number.
Kuid mida olete vastu saanud?
Kuna Olympic Casino Eesti (OCE) on osa börsiettevõtte grupist, siis vastu oleme saanud mitu tuhat eestlasest aktsionäri. Kui aga OEG aktsiaid omavad pensionifondid kaasa arvata, siis on meie heast käekäigust huvitatud suisa enamik Eesti elanikke. Ja see on juba päris märkimisväärne.
OCE kasum oli mullu ligi 310 miljonit krooni, võrreldes 2005. aastaga kasv 80%. Kindlasti on kasvanud ka tegevuskulud?
Tegevuskulud kasvavad pidevalt. Selle aasta algus tõi OCEs kaasa suurema palgatõusu ja ka 2008. aasta alguses on ses vallas kasvu oodata. Ka kõik muu meie ümber kallineb, kusjuures me ei saa erinevalt paljudest toote hinda tõsta. Keegi ei taha 100kroonise mängužetooni eest homsest 120 krooni maksta. Seega jäävad meie võimalusteks efektiivne majandamine ja uute klientide leidmine ning seeläbi ka käibe kasvatamine. Meie äris saab kasu lõigata vaid suure käibe pealt, sest korraldaja matemaatiline eelis mängija ees jääb reeglina paari protsendi piiresse.
Eestis on ju pikka aega olnud kasiinondusele tugev vastuseis?
Vastuseis pärineb ajast, mil hasartmängude korraldajad ei suutnud pakkuda tasemel meelelahutust. Paljud kriitikud ei ole kunagi käinud kasiinos või tegid seda aastaid tagasi. Kogu valdkonna maine parandamine on samuti turuliidri üks igapäevaseid ülesandeid. USAs külastas kasiinosid mullu iga kolmas täiskasvanu, 80% peab kasiinomeelelahutust igati normaalseks vaba aja veetmise viisiks. Selliste näitajateni on meil veel paraku pikk maa minna.
Millised kavad firmal on juhuks, kui riik peaks hakkama piirama kasiinoturgu?
Tahaks loota, et riik reguleerib turgu mitte keelamisesoovist, vaid eesmärgiga tõsta teenuse kvaliteeti ning tundliku valdkonna üle toimuvat järelevalvet. Meiegi soovime, et hasartmängude korraldamine toimuks selgete reeglite järgi.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.