Kui uskuda analüütikuid, siis
autotootjatele tuleb aasta 2008 samasugune, kui oli seda eelmine, heal juhul
võib müügiprotsent tõusta 10 protsendi võrra, kirjutas Forbes.
Ameerika autotootjatele tähendab head aastat 17 miljoni masina müük. Mullu müüdi Ameerikasse ja naaberriikidesse ligi 16 miljonit autot, mis analüütikute mõistes tähendab väga kesist tulemust.
Endise Forbesi autoajakirjaniku Jerry Flinti analüüside põhjal tuleb autotootjatele samasugune aasta, kui oli seda eelmine. Heal juhul võib müügi protsent tõusta 10 protsendi võrra.
Flint on autoturgu jälginud juba aastaid ning ei leia erilist põhjust tulemuste üle virisemiseks. " Üks hullemaid aastaid oli 1991, kui müük langes 13.9 miljonilt dollarilt 12.3 miljonini."
Viimastel kuudel on müügitulemused olnud ligilähedased eelmise aasta tulemustele. Novembris müüdi 1.2 miljonit sõidukit, mis võrreldes eelmise aasta sama ajaga on kahanenud 1,6 võrra.
Flint ei näe paanikaks põhjust, kui välja arvata mõningad pealkirjad, mis ajakirjandusest viimase aja jookusul läbi on jooksnud. " Mulle on jäänud selline mulje, et pressi vaevab igavus. Külm sõda on läbi, kliimasoojenemine ei paku enam kellelegi huvi. Negatiivse maiguga uudiste edastajad vajavad uut pommi ning selleks on nad valinud võimaliku majanduskollapsi".
Mehe sõnul on mõned autotootjad käitunud õieti, vähendades esimese kvartali toodangut. " Alati on kergem toodangut suurendada, kui tarbijate puuduses vähendada," sõnas Flint.
"Me oleme hästi kursis sellega, mis toimub kinnisvara, ehituse, pangalaenude ja energia hindadega. Laenu tingimused on viimase aasta jooksul tublisti karmistunud. Isegi väga heal järjel olevatele inimestele võib pangast laenu saamine mõnevõrra komplitseeritud olla. See aga halvab ehitust ja veoauto müüki. Mis aga puudutab kinnisvara, siis olen arvamusel, et suurt krahhi ei ole. Hinnad on liikunud liiga kiirelt liiga kõrgele. Inimestel on siiski kodu vaja. Selle tõttu olengi arvamusel, et kinnisvara turg stabiliseerub üsna pea ning nii kinnistu müüjad kui ka ostjad jäävad rahule," märkis Flint.
Ta ei tunne kaasa investeerimisfirmadele kes on end sellesse segadusse mässinud. Nagu on näha, siis on veel palju välismaise päritoluga investoreid, kes ostudega ameerika pankadesse raha toovad.
Prognooside kohaselt peaks Toyota Motors 2008 tootmist 1% võrra suurendama ja ka Honda Motors näitab võimaliku tootmiskasvu käesoleval aastal. General Motors peab aga vaeva nägema, et oma kaubikuid ja veoautosid müüa.
Võrreldes Chrysleriga paistavad BMW ja Nissan piisavalt tugevad, et hoida tootmist senisel tasemel. "Mulle on jäänud selgusetuks kas Chrylseri tiimi liikmed teavad üldse mida teevad. Ettevõtte on välja vahetanud peadirektori ning hakanud tootmist vähendama "sõnas Flint
" Ma olen hästi kursis nn hukupäeva ennustustega, ma võin ka eksida, kuid jään siiski oma prognoosi juurde. 2008 aasta tuleb parem kui 2007, isegi kui ainult 10% võrra, " märkis Flint.
Seotud lood
Maailma rikkaimaks meheks tõusis
konglomeraatettevõtte Berkshire Hathaway juhatuse esimees Warren Buffett, omades
62 miljardi dollari suurust varandust. 13. aastat Forbesi miljardäride tabelit
juhtinud Bill Gates pidi tänavu leppima aga kolmanda kohaga, vahendas
Bloomberg.
Steve Forbes rääkis Äripäevale, et Eesti ei
tohiks võtta oma jõukust iseenesestmõistetavana, vaid viima selle järgmisele
astmele.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.