BMW ja Mini maaletoomisega tegeleva United
Motorsi juhataja Toomas Pärna arvates on Eesti automüügil veel kasvuruumi küll,
kirjutas Äripäev.
"Eesti automüügi viimaste aastate protsentuaalne tõus võib kõrvaltvaatajale tunduda üüratult suur, kui aga arvestada meie majandusarengut ja Euroopa keskmist taset, on meie absoluutnumber ikka veel pigem tagasihoidlik, lubades tulevikku vaadata vägagi optimistlikult," rääkis Pärna.
Pärna kinnitusel jääme ostujõult Euroopa keskmisele alla ca 31%, mis uute autode müüginumbritesse panduna peaks tähendama 28 uut autot 1000 elaniku kohta, kui Euroopa keskmine on 40 autot.
Möödunud aastal müüdi kõige rohkem väike-keskklassi autosid ja maastureid. Mercedes-Benzi sõiduautode Eesti müügijuht Allan Kaldoja selles suunas muudatusi tulemas ei näinud: "Võib ju oletada, et rahunev majanduskasv ja kütusehinna hüppeline tõus mõjutavad tarbijat soetama kallite ja kütusekulukate maasturite asemel väiksemaid ja säästlikumaid autosid."
Kaldoja arvates võiks sama hästi öelda, et palgakasvu peatumine ja kütusehinna tõus lööb esimesena just praegust väike-keskklassi auto ostjat ja sunnib teda ostuotsust edasi lükkama või kasutatud autoga leppima.
Samasugusel arvamusel on ka Toomas Pärna. "Ostetuimaks jäävad väike-keskklassi autod ja ei vaibu ka eestimaalaste maasturitearmastus."
Pärna nentis, et kindlasti kaalutakse ostu põhjalikumalt ja peale auto hinna vaadatakse ka selle kasutuskulusid, jääkväärtust, vastupidavust ja muud, mis autoomaniku eelarvet mõjutab. Pärna arvas, et mugavusega harjunud inimene oma autot väiksema vastu vahetama ei hakka.
Toyota oli Baltikumis number üks Andrius Norkevicius
Toyota Balticu turundusjuht
Meil oli parim aasta, sest jõudsime Baltimaades müüa 12 000 autot. Kasv tuli uute mudelite Aurise ja Corollaga. Paremad tulemused oleks olnud ka sellel kuul, kui Honda meid võitis, kui poleks olnud probleeme Corolla tarnimisega, millel on väga suur nõudlus kogu Euroopas.
Toyota on madalatele emissioonidele ja keskkonnasõbralikele autodele keskendunud juba üle kümne aasta ja teeb seda ka aastal 2008. Turu spetsiifika tõttu ei oota me muutusi niipea, kuid usume, et trend väikeautodele tuleb samuti.
Ootame Eesti autoturult endiselt kasvu, kuid natuke tagasihoidlikumalt.
Senine kasv kahaneb märgatavalt
Toomas KuuskSaksa Auto ASi juhatuse liige
Automüügi edu Eestis mõjutab kogu majanduslik olukord, aga müügikasvu tempo hakkab tõsiselt kahanema.
See, et autofirmade kasvunumbrid hakkavad muutuma väga väikesteks, nagu ka igal pool mujal Euroopas, on alles ees.
Praegu on meil veel arenenud Euroopa riikidega võrreldes kasvuruumi küllaga.
Aga nii nagu kõik muu, käib ka autoost koos üldise majandusarenguga. Sellest ka autoturu arengu pidurdumine.
Seda soodustab ülesköetud hüsteeria: ärge ostke kinnisvara, autosid jm. Teatavasti ei ole inimeste sissetulekud ju kuidagi vähenenud, aga kuna kinnisvara ja autosid osta ei tohi, ostetakse punase kalamarja asemel musta, tavalise konjaki asemel kallist.
Maasturid jäävad populaarseks ka sel aastal
Tõnu VahtelHonda Balticu direktor
Honda edu aluseks on järjepidevus ja suhtumine. Honda eesmärgiks ei ole kunagi olnud olla turu liider müüginumbrites.
Eelnevast lähtuvalt on eelmiste aastate menukuse aluseks hea tootevalik, aga tähtsaimaks peame siiski edasimüügivõrgu professionaalsust ja suhtumist klienditeeninduse kvaliteeti.
Tarbija harjumused ületavad esialgu veel reaalsuse ja maasturid jäävad populaarseks ka sellel aastal. Kasv aeglustub kindlasti, aga samas ei näe me ohtu automüügi negatiivseks pöördumises. Kütusehindade tõus koheselt turgu ei muuda, aga kindlasti võtavad kliendid praegu arvesse kütusekulu.
Seotud lood
Eesti mõttes taevasse kerkivad
kütusehinnad, majandusliku ebakindluse suurenemine ja plaanitav saastemaks
võivad sundida inimesi juba sel aastal väiksemaid autosid ostma.
Eesti automüügiettevõtted müüsid 2007.
aastal koduturule 30 902 uut sõiduautot, müük kasvas 2006. aastaga võrreldes
21%.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.