Eesti mõttes taevasse kerkivad
kütusehinnad, majandusliku ebakindluse suurenemine ja plaanitav saastemaks
võivad sundida inimesi juba sel aastal väiksemaid autosid ostma.
Kui mullu kasvas uute autode müük 2006. aastaga võrreldes rohkem kui viiendiku võrra, siis tänavu võib automüüjate sõnul oodata müügi olulist kokkukuivamist, ehk ainult 5protsendilist kasvu, kirjutas postimees.ee.
Peugeot’ müüja Kommest Auto juhatuse esimees Raido Toonekurg usub, et juba aasta teises pooles hakkab müügitabelites üht-teist juhtuma ning tabeli esiotsast kukuvad maasturid. „Eestlase auto muutub väiksemaks ning Eesti autoturg hakkab Euroopa nägu minema,“ arvas ta.
Lisaks kütusehinna tõusule ootab Toonekure sõnul autoomanikke ees peagi ka saastemaks, mis võivat tema teada ühe sõiduki pealt ulatuda aastas isegi 25 000 kroonini. Rahandusministeeriumi andmetel on praegu aga siiski veel vara öelda, millal ja millises ulatuses saastetasu autodele kehtestatakse, seepärast ei saa rääkida ka mingitest summadest.
Seotud lood
BMW ja Mini maaletoomisega tegeleva United
Motorsi juhataja Toomas Pärna arvates on Eesti automüügil veel kasvuruumi küll,
kirjutas Äripäev.
Eesti Liisinguühingute Liidu tegevjuhi ja
Tallinna Keraamikatehas AS nõukogu liige Reet Hääl ütles, et tema ostis omale
väikese auto majandusliku mõtlemise või keskkonnasäästlikkuse asemel eelkõige
mugavust silmas pidades.
Riigikogu liige ja erakond Eestimaa
Rohelised esimees Marek Strandberg on kindel, et laisale ühiskonnale saab
keskkonnasäästlikust õpetada piitsa ja prääniku meetodiga.
Eesti automüügiettevõtted müüsid 2007.
aastal koduturule 30 902 uut sõiduautot, müük kasvas 2006. aastaga võrreldes
21%.
Uue sarja esimene saade!
Elisa Eesti juht Andrus Hiiepuu rõhutab uhiuues sarjas “Juhtides tulevikku”, et suurfirmad liiguvad kestlikkuse suunas ja sellega kujundatakse ümber tööstusharud. Kes pole sellega kaasas, jääb lihtsalt maha.