Riigikogu liige ja erakond Eestimaa
Rohelised esimees Marek Strandberg on kindel, et laisale ühiskonnale saab
keskkonnasäästlikust õpetada piitsa ja prääniku meetodiga.
„Mina arvan, et võiks autodele üldse maksu peale panna! Kallim maks rohkem saastavatele autodele ja väiksem maks vähem saastavatele autodele. Nagu Soomes,“ rääkis Marek Strandberg keskkonna kaitseks rakendatavate maksude kehtestamisest ning lisas, et ühiskond vajab „piitsa ja präänikut.“
"Ma arvan küll," vastas Strandberg küsimusele, kas saastamise astmega proportsionaalne automaks paneks autoomanikke oma masinaid väiksemate ja keskkonnasäästlikumate autode vastu vahetama.
Näited Hummerit omavatest inimestest, keda nende enda sõnul saastemaks või automaks ei kõigutaks, rohelist ei veennud. Strandbergi sõnul on Eestis Hummeri omanikke väga vähe ja ülejäänuid, kellele ei meeldi oma raha raisata nagu Hummeri omanikele, paneks autodele kohaldatav maks väiksema ja säästlikuma masina kasuks otsustama.
Automüüjate välja pakutud idee maksustada hoopis autotootjad, et nad keskkonda rikkuvaid autosi sootuks enam ei toodaks, polnud Strandbergi arvates hea mõte. Ta leidis, et sellisel juhul oleks tegemist tootele „tolli kehtestamisega“.
Marek Strandbergi arvates oleks autode maksustamine äärmiselt oluline ka sellepärast, et väiksemad autod, mis inimesed endale pärast maksustamist soetaks, rikuksid tunduvalt vähem teesid. Väikeste autode kiituseks ütles roheline, et need on tänapäeval mugavad, seega ei ole mõtet tuua ettekäänet, justkui suure auto sünonüüm oleks automaatselt mugavus.