• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 10.01.08, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Strandberg: ühiskond vajab piitsa ja präänikut

Riigikogu liige ja erakond Eestimaa Rohelised esimees Marek Strandberg on kindel, et laisale ühiskonnale saab keskkonnasäästlikust õpetada piitsa ja prääniku meetodiga.
„Mina arvan, et võiks autodele üldse maksu peale panna! Kallim maks rohkem saastavatele autodele ja väiksem maks vähem saastavatele autodele. Nagu Soomes,“ rääkis Marek Strandberg keskkonna kaitseks rakendatavate maksude kehtestamisest ning lisas, et ühiskond vajab „piitsa ja präänikut.“
"Ma arvan küll," vastas Strandberg küsimusele, kas saastamise astmega proportsionaalne automaks paneks autoomanikke oma masinaid väiksemate ja keskkonnasäästlikumate autode vastu vahetama.
Näited Hummerit omavatest inimestest, keda nende enda sõnul saastemaks või automaks ei kõigutaks, rohelist ei veennud. Strandbergi sõnul on Eestis Hummeri omanikke väga vähe ja ülejäänuid, kellele ei meeldi oma raha raisata nagu Hummeri omanikele, paneks autodele kohaldatav maks väiksema ja säästlikuma masina kasuks otsustama.
Automüüjate välja pakutud idee maksustada hoopis autotootjad, et nad keskkonda rikkuvaid autosi sootuks enam ei toodaks, polnud Strandbergi arvates hea mõte. Ta leidis, et sellisel juhul oleks tegemist tootele „tolli kehtestamisega“.
Marek Strandbergi arvates oleks autode maksustamine äärmiselt oluline ka sellepärast, et väiksemad autod, mis inimesed endale pärast maksustamist soetaks, rikuksid tunduvalt vähem teesid. Väikeste autode kiituseks ütles roheline, et need on tänapäeval mugavad, seega ei ole mõtet tuua ettekäänet, justkui suure auto sünonüüm oleks automaatselt mugavus.

Seotud lood

Uudised
  • 08.01.08, 08:20
Kallis kütus ja saastemaks võib eestlasi sundida väiksemaid autosid ostma
Eesti mõttes taevasse kerkivad kütusehinnad, majandusliku ebakindluse suurenemine ja plaanitav saastemaks võivad sundida inimesi juba sel aastal väiksemaid autosid ostma.
Uudised
  • 08.01.08, 18:00
Ministeerium: automaksu eesmärk on panna inimest autost loobuma
Rahandusministeeriumi kinnitusel oleks võimaliku saastemaksu kohaldamise otseseks eesmärgiks inimeste suunamine keskkonnasõbralikemate ja väiksemate autode kasutamisele või loobuma üldse autost ning kasutama ühistransporti.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele