Rahvusvahelise ärinõustamisfirma KPMG läbi
viidud uuring näitab, et autoostjad hindavad üha enam vähest kütusekulu.
Autotootjad peavad lähiaastatel tähtsaimaks alternatiivsete kütuseallikate toomist autotööstusesse. Samuti pööratakse tähelepanu odavate ning hübriidmootoriga autode tootmisele, et rahuldada tarbijate nõudlust. Selliste tulemusteni jõudis KPMG ülemaailmne uuring, mille käigus ettevõte intervjueeris 113 autotööstuse tippjuhti.
Autotöösturite sõnul hindavad kliendid järgmisel viiel aastal kõige rohkem kvaliteeti (86% vastajatest) ja vähest kütusekulu (84), mis on peamised ostuotsuseid mõjutavad tegurid. Lisaks peavad kliendid tähtsaks turvalisust (70) ja madalaid kasutuskulusid (69). Küsitletud leidsid ka, et autoostjad nõuavad alternatiivsete jõuallikatega sõidukeid, mille tähtsus tõusis eelmise aasta küsitluse 53 protsendilt 65le.
KPMG märgib uuringu kokkuvõttes, et autotööstus teab, mis olukorras ta praegu on ja millises ta peaks olema. „Tuleb toota sõidukeid, mis tarbivad vähe kütust, eriti praeguses majandustsüklis ning tuleb jõuliselt investeerida alternatiivsete jõuallikate arendamisse. Uuring näitab, et autotööstuse juhid on optimistlikumad kui möödunud aastatel. Põhjuseks asjaolu, et sektori arengusuunad on saanud selgemaks,“ tõdes KPMG.
Hinnates KPMG uuringus järgmise viie aasta autode maailmaturu olukorda arvas 81% töösturitest, et oluliselt suureneb odavautode ja hübriidajamiga sõidukite turg. Samas arvas 47% vastanutest, et langus ootab SUVde (neljarattaveoga suurte sõiduautode) sektorit ning 50% arvas sama suurte pick-up autode kohta.
KPMG uuringust järeldub, et autotööstuses oodatakse aktiivset investeerimist uutesse mudelitesse ja tehnoloogiatesse, samuti tootmisvõimsuse suurendamist Aasias. Vastasel korral riskivad tootjad sellega, et turuosa väheneb, kuna turud ja tooted ei ole piisavalt mitmekesised.
Hiinasse on investeeritud niipalju, et viie aasta jooksul võidakse seal müüa sama palju autosid kui USAs, arvasid KPMG uuringule vastanud. Lisaks sellele võib Hiina 6-10 aasta pärast müüa USAs endas olulisel määral autosid. Samas võib Hiina liigne tootmisvõimsus kujuneda lähima viie aasta jooksul ka probleemiks.
KPMG uuringus osalesid autotootjad ja tarnijad Kanadast, USAst, Suurbritanniast, Prantsusmaalt, Saksamaalt, Rootsist, Indiast, Hiinast, Lõuna-Koreast, Jaapanist ja Austraaliast. Kõnealust uuringut korraldab KPMG 1999. aastast.
Seotud lood
Olerex ASi turundusjuhi Antti Moppeli sõnul
on Balti riikide erinevate kütusehindade taga asjaolu, et Eestis on rangemad
nõuded kütuse kvaliteedile, Lätis-Leedus sõidetakse palju nn solkbensiiniga.
Tallinna visioonikonverentsil ütles
kirjanik Kaur Kender, et tema kehtestaks automaksu ja teeks uue Tallinn-Tartu
maantee ühesuunaliseks.
Rahandusministeeriumi kinnitusel oleks
võimaliku saastemaksu kohaldamise otseseks eesmärgiks inimeste suunamine
keskkonnasõbralikemate ja väiksemate autode kasutamisele või loobuma üldse
autost ning kasutama ühistransporti.
Eesti Statoil ASi andmetest selgub, et
Eestis nagu ka Saksamaal, Norras ja Rootsis on kütuse hinnas maksude osa suurem
kui kütuse enda oma.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.