• OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,18%39 451,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • OMX Baltic0,48%272,92
  • OMX Riga0,14%875,54
  • OMX Tallinn1,23%1 760,42
  • OMX Vilnius−0,04%1 049,21
  • S&P 5000,74%5 973,1
  • DOW 300,00%43 729,34
  • Nasdaq 1,51%19 269,46
  • FTSE 100−0,32%8 140,74
  • Nikkei 2250,18%39 451,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,65
  • 14.01.08, 18:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam: Hiina eksperdid tulevad Eestisse appi

Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand ütles venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, et Muuga ja Ningbo sadama koostöö edenedes hakkavad siin käima Hiina eksperdid.
Tema sõnul pole täna teada, kas nad siin ka püsivalt paiknema hakkavad.
"Muuga sadama idaosa laienduse ehituseks tuleb teha kindlasti rahvusvaheline hange ning parim pakkuja võidab," ütles Kaljurand ning lisas: "Ehitus toimub etapiti aastate vältel, praegu ei ole töövõtjaid veel teada".
Ta möönis, et sadama idaosa laiendus oli Tallinna Sadamal plaanis niikuinii, hiinlaste tulek annab sellele arendusele tema sõnul lisakindlust ning loob uusi võimalusi sadamate kasutamiseks ja transiitkaubanduse arenguks terves Eestis.
Ehituskulude jagunemise kohta märkis juht, et täpne finantsplaan on alles koostamisel, nii nagu ka täpne koostöölepe. Praegu sai sõlmitud kavatsuste protokoll, kus mahud ja suurusjärgud on ära toodud hinnanguliselt.
Kaljuranna sõnul on hiinlaste kogemused sadamate arendamisel kahtlemata olulised, eriti konteinervedude arendamisel, ning kindlasti on eestlastel sealt palju õppida. Konkreetne Ningbo sadam käitles 10 aastat tagasi sama palju konteinereid kui Tallinna Sadam täna. Tänaseks päevaks on nende mahud suurenenud ligi 10 miljoni TEU-ni aastas, mis on märkimisväärne tulemus.
„Kui projekt lõpuks realiseerub, mängib see kindlasti olulist rolli Eesti transiidi tulevikus“, resümeeris Kaljurand.

Seotud lood

Uudised
  • 11.01.08, 16:48
Muuga sadamast saab Hiina kaupade jaotuskeskus
Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Uudised
  • 14.01.08, 15:34
Vare: Eesti sai tulevikuriigil Hiinal sabast kinni
Transiidiekspert Raivo Vare näeb Hiina sadama Ninbo ja Muuga sadama vahel sõlmitavas lepingus ainult positiivseid külgi, Tallinna sadama kaubamavoogude arv võib seeläbi hüppeliselt kasvada.
  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 13:28
Profitus laieneb Eestisse: uus lootus innovatiivseks rahastamiseks skeptitsismi keskel
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele