Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain
Kaljurand ütles venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, et Muuga ja Ningbo sadama koostöö edenedes
hakkavad siin käima Hiina eksperdid.
Tema sõnul pole täna teada, kas nad siin ka püsivalt paiknema hakkavad.
"Muuga sadama idaosa laienduse ehituseks tuleb teha kindlasti rahvusvaheline hange ning parim pakkuja võidab," ütles Kaljurand ning lisas: "Ehitus toimub etapiti aastate vältel, praegu ei ole töövõtjaid veel teada".
Ta möönis, et sadama idaosa laiendus oli Tallinna Sadamal plaanis niikuinii, hiinlaste tulek annab sellele arendusele tema sõnul lisakindlust ning loob uusi võimalusi sadamate kasutamiseks ja transiitkaubanduse arenguks terves Eestis.
Ehituskulude jagunemise kohta märkis juht, et täpne finantsplaan on alles koostamisel, nii nagu ka täpne koostöölepe. Praegu sai sõlmitud kavatsuste protokoll, kus mahud ja suurusjärgud on ära toodud hinnanguliselt.
Kaljuranna sõnul on hiinlaste kogemused sadamate arendamisel kahtlemata olulised, eriti konteinervedude arendamisel, ning kindlasti on eestlastel sealt palju õppida. Konkreetne Ningbo sadam käitles 10 aastat tagasi sama palju konteinereid kui Tallinna Sadam täna. Tänaseks päevaks on nende mahud suurenenud ligi 10 miljoni TEU-ni aastas, mis on märkimisväärne tulemus.
„Kui projekt lõpuks realiseerub, mängib see kindlasti olulist rolli Eesti transiidi tulevikus“, resümeeris Kaljurand.
Seotud lood
Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja
Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade
jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Transiidiekspert Raivo Vare näeb Hiina
sadama Ninbo ja Muuga sadama vahel sõlmitavas lepingus ainult positiivseid
külgi, Tallinna sadama kaubamavoogude arv võib seeläbi hüppeliselt kasvada.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.