Täna allkirjastasid Tallinna Sadam ja
Ningbo sadam koostööleppe uue konteinerterminali ja ühtlasi Hiina kaupade
jaotuskeskuse rajamiseks Muuga sadamasse.
Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul on saavutatud lepe oluline mitte ainult Tallinna Sadama vaid kogu siinse regiooni jaoks, kuivõrd selline otseühendus Hiina ja Läänemere-äärsete riikide vahel on seni puudunud. Kaljuranna sõnul on Tallinna Sadam töötanud Hiina suunal juba aastaid kuid konkreetsemaks on koostööperspektiivid läinud just viimastel aastatel.
Allkirjastatud ühiste kavatsuste protokolli kohaselt rajavad Tallinna Sadam ja Ningbo sadam Muuga sadama idaossa uue konteinerterminali, mis oleks esimeses etapis võimeline käitlema aastas ligi 1 miljon TEUd konteinereid. Rajatav terminal oleks esimene suurem Hiina kaupade jaotuskeskus Läänemere piirkonnas, mis teenindaks nii Loode-Venemaa, Skandinaavia kui ka Baltimaade turge. „Eesmärk on jõuda 3-4 miljoni TEUni aastas,“ ütles Kaljurand.
Sadama ehitusele kulub ca poolteist kuni kaks aastat ning kui kõik läheb plaanipäraselt avatakse sadam aastal 2010. Tallinna Sadama pressiesindaja Sven Ratasepp ütles, et tarnitavate kaupade suhtes piiranguid pole. "Konteinerites võib vedada kõike ning kaupasid tarnitakse vastavalt vajadusele, mis erinevad riigiti," lisas ta.
Ningbo sadama esinduse visiit Eestisse on jätk möödunud aasta oktoobris toimunud Eesti äridelegatsiooni visiidile Hiina, mida juhtis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. “See on oluline kokkulepe kogu Eesti transiidi ja kaubanduse jaoks, sest sellega rajatakse otseühendus maailma ühe kiiremini kasvava majanduspiirkonnaga – Hiinaga,” märkis Parts.
Shanghai lähedal asuv Ningbo sadamakompleks on kaubakoguse poolest suuruselt neljas sadam maailmas.
Seotud lood
Eesti-Hiina mereveokokkulepe sõlmimisel
ütles Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan, et Tallinna sadam saaks
majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav
olema.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain
Kaljurand ütles venekeelsele majandusuudiste portaalile dv.ee, et Muuga ja Ningbo sadama koostöö edenedes
hakkavad siin käima Hiina eksperdid.
Sellel nädalal allkirjastasid AS
Tallinna Sadam ja ühispakkujad KMG Inseneriehituse AS, Per Aarsleff A/S (Taani)
ning Rohde Nielsen A/S (Taani) projekteerimis-ehitustöövõtu lepingu Muuga
konteinerterminali laiendamiseks. Lepingu summa on 860 miljonit krooni, millele
lisandub käibemaks.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ütles täna transiidikonverentsi TransEstonia 2008 avades, et praegu on hea
aeg infrastruktuuri arendada, sest hangete tullakse tunduvalt soodsamate
pakkumistega.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.