• OMX Baltic−0,5%292,17
  • OMX Riga−0,07%889,64
  • OMX Tallinn−0,37%1 858,23
  • OMX Vilnius−0,1%1 140,87
  • S&P 5000,49%5 599,3
  • DOW 30−0,2%41 350,93
  • Nasdaq 1,22%17 648,45
  • FTSE 1000,53%8 540,97
  • Nikkei 2250,07%36 819,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,91
  • OMX Baltic−0,5%292,17
  • OMX Riga−0,07%889,64
  • OMX Tallinn−0,37%1 858,23
  • OMX Vilnius−0,1%1 140,87
  • S&P 5000,49%5 599,3
  • DOW 30−0,2%41 350,93
  • Nasdaq 1,22%17 648,45
  • FTSE 1000,53%8 540,97
  • Nikkei 2250,07%36 819,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,91
  • 25.01.08, 17:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki kasum uppunud

Tallinki 2007./2008. majandusaasta I kvartali kasum on võrreldes eelmise majandusaasta sama perioodiga kahanenud 97,7%.
Tallinki esimese kvartali kasum oli 2,6 miljonit krooni, eelmise majandusaasta sama perioodi kasum oli 114,6, mis tähendab, et kasum on kahanenud 97,7%.
Müügikäive on vähenenud 1,9%, olles I kvartalil 2,92 miljardit krooni, eelmine sama perioodi müügikäive oli 2,976 miljardit krooni. Langus esimese kvartali müügitulus tulenes peamiselt väiksemast reisijatearvust, mis oli mõjutatud madalamast müügitöö võimsusest uue broneerimissüsteemi juurutamise üleminekuperioodil, teatas ettevõte börsile.
Ettevõte investeeris vaadeldaval perioodil 445,5 miljonit krooni, mis on võrreldes eelmise majandusaasta I kvartaliga 80% rohkem.
Lisaks väiksemale müügitulule avaldasid kontserni kasumile negatiivset mõju kõrged kütusehinnad ning intressid. Võrreldes eelmise majandusaasta esimese kvartaliga olid kütusekulud ligi 110 miljoni krooni (7 miljoni euro) võrra suuremad. Kõrgete kütusehindade negatiivse mõju vähendamiseks lisandus alates 2008. aasta jaanuarist laevapiletitele kütuse hinnalisa.
Tallink toob välja, et 2007./2008. majandusaasta esimeses kvartalis mõjutas kontserni tulemusi uue, ühtse broneerimissüsteemi kasutuselevõtt. Eelmise majandusaasta üks tähtsamaid projekte, uus broneerimis- ja registreerimissüsteem, käivitati oktoobris 2007. Sellest tulenevalt ei rakendunud broneerimis- ja müügitegevus maksimaalsetel võimsustel, sest ressursi kasutamist häirisid tehnilised takistused. “Kuigi uue süsteemi kasutuselevõtu mõju reisijate arvule ei ole veel möödas, näeme juba praegu paranemist soovitud broneeringutasemete suunas, sest kasutajad on hakanud üha enam realiseerima uue süsteemi võimalusi ja potentsiaali,” teatas ettevõte.
Vaatamata kasumi 98% kahanemisele peab Tallink kõrgete kütusehindade ja intressimäärade ning ka uue broneerimissüsteemi käivitamise olukorras esimese kvartali tulemust pidada pigem positiivseks. “Meie peamiste liinide marginaalid ja mitmed võtmenäitajad, kaasa arvatud käive reisija kohta, on suurenenud. Ettevõtte äritegevuse viimastele arengutele, tulevastele uutele laevadele ja laevastiku muudatustele aga ka maailmaturu kütusehindade ja intressimäärade langemise märkidele toetudes ootab juhatus kontserni järgmise üheksa kuu aruandlusperioodil positiivseid arenguid äritegevuses ettevõtte eesmärkide saavutamiseks,” selgitas ettevõte.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele